حماس بار دیگر از مصر انتقاد کرد

حماس بار دیگر از مصر انتقاد کرد
پنج‌شنبه 14 شهريور 1392 - 15:15

العالم، غزه - یک عضو ارشد جنبش حماس ضمن تکذیب هرگونه دخالت این جنبش در امور مصر، از طرح قاهره برای ایجاد منطقه حائل در مناطق مرزی رفح انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی خلع محمد مرسی رئیس جمهور پیشین مصر از قدرت و سقوط اخوان المسلمین ، روابط حماس با دولت موقت مصر خدشه دار شد و از حمله حماس به مرکز فرهنگی قاهره در غزه و متهم کردن مصر به جاسوسی گرفته تا تخریب تونل های مرزی بین مصر و غزه و بستن گذرگاه رفح همه و همه به این اختلافات دامن زد.

ارتش مصر پس از اینکه 240  تونل اصلي و فرعي در مرز غزه را منهدم کرد، گفت که این میزان تنها 70% تونل های ارتباطی است. از این رو مقام هاي امنيتي تصميم به ايجاد منطقه حائل مرزی غزه گرفتند.

بر اساس این طرح از 500 متری مرز، منطقه حائل اعلام خواهد شد و مصر ساکنان مناطق مرزی در شهر رفح را به خارج از این نوار 500 متری مرزی منقل خواهد کرد. مصری ها می گویند حماس بر مناطق مرزی شهر رفح کنترل و نفوذ دارد.

ارتش مصر از اهالی مناطق مرزی در رفح خواسته است تا فاصله ۵۰۰ متري مرز با غزه را تخليه كنند؛ حماس این اقدام مصر را تداوم سیاست بستن گذرگاه رفح با هدف گرسنه نگاه داشتن مردم غزه و شکستن روحیه مقاومت مردم فلسطین دانسته و ابراز نگرانی شدید خود را از این اقدام ابراز کرده است.

در این راستا، محمد الکتری از اعضای ارشد جنبش حماس در مصاحبه با شبکه العالم ضمن انتقاد از این اقدام مصری ها، خطاب به سران قاهره یک سوال مطرح کرد: آیا هدف از ایجاد منطقه حائل میان مصر و غزه همراه با تخریب تونل های مرزی، نابودی درخت ها و خانه ها در مرز رفح این است که نیازمندی های عمرانی و غذایی مردم غزه از مسیر گذرگاه رفح به مردم فلسطین رسانده شود؟

وی ضمن تاکید بر عدم مداخله جنبش حماس در امور مصر ابراز امیدواری کرد که اختلافات سیاسی در مصر از طریق راهکارهای مسالمت آمیز و عقلانی حل شود. الکتری با اشاره به نقش جنگ تبلیغاتی در بروز اختلافات بین غزه و قاهره تاکید کرد اوضاع مصر تاثیری مستقیم بر زندگی مردم فلسطین دارد.

عضو ارشد حماس تصریح کرد:حماس دخالت ارتش مصر در رویدادهای اخیر این کشور و کشتار معترضان را همانند کشتار نظامیان مصری به دست شبه نظامیان محکوم کرده است.

الکتری با رد اقدامات نظامی حماس علیه مصر، گفت: سلاح فلسطینی ها تنها علیه دشمن صهیونیستی استفاده خواهد شد نه مردم مصر.

عضو برجسته حماس در گفتگو با العالم نیاز مردم فلسطین به حمایت مصر را خاطر نشان کرد و گفت: همه نگاه ها باید معطوف به بیت المقدس شود تا آن را از دست اشغالگران آزاد کنیم.

این شخصیت بارز فلسطینی در این زمینه خاطر نشان کرد که آنچه برای مردم غزه اهمیت دارد این است که از آن ها پشتیبانی شود.

پربیننده ترین خبرها