اختلافات حماس و دولت جدید مصر از نگاه صهیونیستها

اختلافات حماس و دولت جدید مصر از نگاه صهیونیستها
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 16:56

بررسی اختلافات میان جنبش مقاومت اسلامی مردم فلسطین "حماس" با دولت جدید مصر در کانون توجه رسانه های صهیونیستی قرار گرفته است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی العالم،"ایهود یعری" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: حماس نسبت به نظام جدیدی مصر به رهبری ژنرال سیسی، یک رژیم دشمن بشمار می رود.

دولت جدید مصر معتقد است، حماس با برنامه ریزی برای یورش به زندان مطرون را در عهد مبارک، شماری از نیروهای امنیتی مصر را ترور کرده و مرسی و دیگر فعالان اخوان المسلمین را از این زندان آزاد کرده است.

یعری گفت: حماس، سیسی را یکی از ابزارهای عملکرد اسرائیل در مصر می داند.

وی افزود: حماس در برهه اخیر به علت مواضع خالد مشعل، حمایت ایران و حزب الله را از دست داد و به تازگی حمایت قطر را نیز از دست داده است.

در همین حال، بالگردهای مصر این روزها بر فراز رفح به عملیات گشت و جمع آوری اطلاعات مشغولند. آن دسته از فعالان اخوان المسلمین که به غزه رفت آمد داشتند، نگرانند به اتهام همکاری با حماس از سوی دولت جدید مصر بازداشت شوند.

"رونی دانییل" دیگر تحلیلگر سیاسی اسرائیلی گفت: تحولات سینا تهدید جدی برای اسرائیل به شمار می رود. در فصل شکوفایی صنعت گردشگری، سه فروند موشک از سینا، ایلات را هدف حمله قرار داد.
 

پربیننده ترین خبرها