رئیس دستگاه اطلاعات عربستان: قطر کشور نیست

رئیس دستگاه اطلاعات عربستان: قطر کشور نیست
جمعه 15 شهريور 1392 - 07:47

یک روزنامه آمریکایی تأکید کرد، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی گفته است که قطر کشور نیست.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز رصد خاورمیانه اعلام کرد، روزنامه "وال استریت ژورنال" تأکید کرده که اطمینان دارد "بندر بن سلطان" گفته است، "قطر فقط از 300 نفر آدم و یک شبکه تلویزیونی تشکیل شده، و این موارد یک کشور را تشکیل نمی دهد".
این مرکز که مقر آن در لندن قرار دارد، به نقل از روزنامه نگارانی که در گزارش منتشر شده در 25 اوت گذشته مشارکت داشته اند، نوشته که "آدام انتوس"، "نور مالاس" و "مارگارت کوکر" تأکید کردند که مطالب منتشر شده در گزارش آنها درست بوده، و بندر بن سلطان این مطالب را به زبان آورده است.
این روزنامه نگاران خاطرنشان کردند که با بندر ملاقات نکرده ولی منبع آنها آگاه و کاملا قابل اطمینان است؛ به همین دلیل این روزنامه نگاران بر درست بودن گزارش خود تأکید دارند.
این درحالی است که دو روز پس از انتشار این گزارش در روزنامه "وال استریت ژورنال" به نقل از یک منبع مسئول سعودی؛ عربستان اعلام کرد که اظهارات منسوب به بندر بن سلطان واقعیت ندارد.
با این حال، روزنامه نگاران وال استریت ژورنال تأکید دارند که تکذیب این موضوع نمی تواند آنها را قانع کند که اطلاعاتشان نادرست بوده است، زیرا آنان از منبعی این اطلاعات را به دست آورده اند که شکی در درستی آن ندارند.

پربیننده ترین خبرها