نگاه تحقیر آمیز عربستان به قطر!

نگاه تحقیر آمیز عربستان به قطر!
پنج‌شنبه 7 شهريور 1392 - 13:56

العالم - اظهارات بندر بن سلطان شاهزاده عربستانی و رئیس سازمان اطلاعات این کشور که با زبانی تحقیر آمیز گفته است قطر فقط شامل 300 نفر جمعیت و یک شبکه تلویزیونی است ، موجب خشم مردم و مقام های قطری شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، بندر بن سلطان در نشستی برای هماهنگی ارسال سلاح برای تروریست های سوری گفت: قطر بیشتر از یک شبکه تلویزیونی و 300 نفر آدم نیست و این ها باعث به وجود آمدن یک کشور نمی شود.

در حالی که مقام های سعودی از اظهار نظر درباره سخنان بندر بن سلطان خودداری کرده اند، خالد العطیه وزیر خارجه قطر به این سخنان واکنش نشان داد و گفت:هر شهروند قطری معادل یک ملت است. دانشگاهیان و روزنامه نگاران قطری نیز اظهارات بندر را توهین به دولت و ملت قطر دانستند.

در فضای مجازی نیز فعالان قطری فعالیت های اینترنتی را با نام "به درک واصل شو" علیه بندر بن سلطان به راه انداختند.

بندر بن سلطان فرزند سلطان بن عبدالعزیز اولین ولیعهد درگذشته ملک عبدالله پادشاه این کشور است. وی علاوه بر ریاست سرویس اطلاعاتی و امنیتی عربستان، دبیرمجلس امنیت ملی این کشور هم است.

عربستان و قطر با اینکه در حمایت از تروریست های سوری در یک جبهه به سر می برند، اما در مصر در پی عزل محمد مرسی از قدرت به دست ارتش این کشور دچار اختلاف نظر شده اند. عربستان از دولت جدید مصر حمایت می کنند و قطری ها همچنان به اخوان المسلمین وفادار مانده اند.

دولت قطر پس از به قدرت رسیدن محمد مرسی 8 میلیارد دلار به این کشور کمک مالی کرد و شبکه تلویزیونی الجزیره قطر هم به بازوی رسانه ای تبلیغاتی مرسی بدل شد. در مقابل عربستان هم پس از خلع مرسی به دست ارتش هم اکنون به حمایت سیاسی اقتصادی از دولت موقت این کشور مشغول شده و شبکه العربیه را در این مسیر بسیج کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها