سرنوشت اخوان المسلمین مصر چه خواهد شد؟

سرنوشت اخوان المسلمین مصر چه خواهد شد؟
جمعه 15 شهريور 1392 - 14:45

العالم،قاهره - در حالیکه دولت موقت مصر حکم انحلال گروه اخوان المسلمین را صادر کرده، یکی از اعضای ارشد این گروه می گوید، اخوان المسلمین در اعماق جامعه مصر ریشه دارد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، دولت موقت مصر به ریاست عدلی منصور، دستور انحلال جمعیت اخوان المسلمین را صادر کرد. اخوان که پس از برکناری حسنی مبارک دیکتاتور مصر به قدرت رسید، در سی ژوئن سال جاری در پی افزایش اعتراضهای مردمی ناگهان از صحنه سیاسی این کشور حذف شد. فرماندهان نظامی مصر پس از این تظاهرات محمد مرسی را از ریاست جمهوری برکنار و او را به زندان انداختند. پس از این ماجرا درگیری های خونباری میان نیروهای ارتش و هواداران اخوان المسلمین روی داد که به کشته و مجروح شدن هزاران نفر منجر شد.

بیشتر سران ارشد اخوان المسلمین اکنون در زندان به سر می برند و در انتظار محاکمه هستند.

"ایمن ناهد" از اعضای حزب آزادی و عدالت مصر - شاخه سیاسی اخوان المسلمین - با محکوم کردن تصمیم دولت مبنی بر انحلال اخوان المسلمین تاکید کرد: این اقدام دولت هیچ تاثیری بر فعالیت های این جنبش نخواهد داشت، زیرا اخوان المسلمین در اعماق جامعه مصر ریشه دارد.

ناهد به شبکه خبری العالم گفت: محمد مرسی رئیس جمهور قانونی و نماینده حزب آزادی وعدالت است، وهیچ رابطه گروهی با اخوان المسلمین ندارد.

عضو ارشد حزب آزادی و عدالت مصر، خاطرنشان کرد: انحلال گروه اخوان المسلمین موجب حذف این گروه نخواهد شد و کسی که چنین تصوری داشته باشد، دچار توهم شده است.

ایمن ناهد تاکید کرد: رژیم های گذشته مصر مثل حکومت جمال عبدالناصر و حسنی مبارک نتوانستند تاثیری بر اخوان المسلمین داشته باشند.

وی موفقیت اخوان المسلمین در سیاست را از طریق فهرست حزب آزادی وعدالت مصر دانست و گفت :تصمیم به انحلال اخوان المسلمین، تنها خصومت شخصی است.

09-18-57
 

پربیننده ترین خبرها