متفرق کردن دانشجویان با گاز اشک آور در ترکیه

متفرق کردن دانشجویان با گاز اشک آور در ترکیه
شنبه 16 شهريور 1392 - 12:20

پلیس ترکیه برای متفرق کردن صدها دانشجوی معترض به تصمیم شهرداری مبنی بر قطع درختان بخشی از محوطه دانشگاه، از گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس ترکیه دیروز برای متفرق کردن دانشجویانی که نزدیک یکی از دانشگاههای آنکارا تجمع کرده بودند، به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کرده و آنها را با استفاده از باتوم مورد ضرب و شتم قرار دادند. این دانشجویان در اعتراض به طرح شهرداری برای کندن درختان بخشی از محوطه دانشگاه تجمع کرده بودند.
نیروهای امنیتی 14 تظاهرکننده را بازداشت کردند.
شبکه های تلویزیونی نیز تصویر درگیری صدها دانشجو با پلیس ضد شورش را نشان دادند در حالی که پلیس به سوی آنان سنگ پرتاب می کرد و موانعی نیز مقابل ورودی اصلی دانشگاه قرار داده بود.
از چندین هفته پیش، دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک خاورمیانه در آنکارا و ساکن این منطقه اعتراض خود را به طرح احداث اتوبان و کندن درختان دانشگاه اعلام کرده اند.
"ملیح گوکچیک" شهردار آنکارا و عضو حزب حاکم عدالت و توسعه که به اتخاذ مواضع تند و جنجالی مشهور است ، اعلام کرد احداث بزرگراهی که از وسط محوطه دانشگاه عبور می کند، به زودی آغاز خواهدشد.
تظاهرات و تجمع های اعتراض آمیز در ترکیه پس از برگزاری تظاهرات مخالفان دولت در سراسر این کشور در ماه ژوئیه در اعتراض به قطع درختان پارک "گزی" در مرکز استانبول، همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.
عصرجمعه مقامات ترکیه با هدف جلوگیری از برگزاری هرگونه تظاهرات در پارک گزی ـ که اکنون دیگر به نماد اعتراض تبدیل شده ـ این پارک را تعطیل کرده و یگانهایی از پلیس به همراه خودروهای زرهی در اطراف آن مستقر شدند این در حالی است که مردم در شبکه های اجتماعی در مخالفت با اقدامات سرکوبگرانه پلیس در آنکارا، برای برگزاری تظاهرات فراخوان دادند.
دولت رجب طیب اردوغان با خشونت اعتراضهای پارک گزی را سرکوب و صدها نفر را بازداشت کرد. در پی این سرکوبها پنج نفر کشته وهشت هزارنفر مجروح شدند .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها