صهیونیستها در صدد آزمایش سامانه های روسیه بودند

صهیونیستها در صدد آزمایش سامانه های روسیه بودند
يکشنبه 17 شهريور 1392 - 12:49

رئيس مركز تحقيقات و پژوهش‌های راهبردی عربی دلیل اقدام رژیم صهیونیستی در شلیک موشک بالستیک در شرق دریای مدیترانه را بررسی دقت عملکرد سامانه های راداری و ناوگان روسیه دانست.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "غالب قندیل" در گفت وگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه"(از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه العالم تصریح کرد: هدف رژیم صهیونیستی از این آزمایش موشکی، بررسی دقت سامانه های راداری و ناوگان روسیه در حوزه دریای مدیترانه و همچنین بررسی ابعاد رابطه نظامی روسیه با سوریه بود.
وی افزود: این آزمایش دقت عملکرد سامانه راداری روسیه و آمادگی آن برای رصد کردن هرگونه فعالیت در حوزه دریای مدیترانه را نشان داد.
قندیل خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات به دست آماده از دمشق، فرماندهی ارتش سوریه پس از یک دقیقه از شلیک موشک، از این آزمایش موشکی مطلع شد.
قندیل تأکید کرد: این امر بیانگر این واقعیت است که، با توجه به عملکرد سامانه های راداری ناوگان روسیه در حوزه دریای مدیترانه، رژیم صهیونیستی و آمریکا نمی توانند دمشق را غافلگیر کنند.
برنامه "العین الاسرائیلیه" شبکه العالم، گزارش کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی در خصوص آزمایش موشکی اخیر این رژیم در دریایی مدیترانه را پخش کرد.
"الون بن دیوید" گزارشگر و کارشناس مسائل راهبردی کانال ده گفت: "اسرائیل در زمانی بسیار مهم توان موشکی خود را آزمایش کرد. یک موشک بالستیک ساعت 9 بامداد، در آبهای شرقی دریای مدیترانه شلیک شد."
وی افزود: "روسها از طریق ماهواره این آزمایش را رصد  کردند. موشک پیشرفته آنکور از جنگنده اف 15 شلیک شد. این موشک با برد 1500 کیلومتر، معادل موشک شهاب ایران است.جنگنده اف 15 این موشک را از وسط دریای مدیترانه به سمت شرق شلیک کرد. این موشک از  جو عبور کرده و دوباره وارد جو شد و سپس به دو بخش تقسیم شده و وارد عمق دریا شد. به همین دلیل روسیه اعلام کرد که دو موشک شلیک شده است."
"موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "آزمایش موفقیت آمیزی بود. بررسیها و مطالعاتمان را در این زمینه ادامه می دهیم و ارتش اسرائیل را به این نوع موشک مجهز می کنیم."
گزارشگر رژیم صهیونیستی گفت: "ارتش تعداد سامانه های گنبد آهنین را در حاشیه شهرها کاهش داد. اما با توجه به تصمیمات آمریکا درباره سوریه، این سامانه ها مجددا در حاشیه شهرها مستقر می شوند."

پربیننده ترین خبرها