پیام های موشکی که امروز در مدیترانه شلیک شد

پیام های موشکی که امروز در مدیترانه شلیک شد
سه شنبه 12 شهريور 1392 - 19:18

العالم - کارشناس لبنانی مسایل استراتژیک، شلیک دو موشک از سوی صهیونیست ها و آمریکایی ها در دریای مدیترانه را حامل پیام های متفاوت برای طرف های درگیر در بحران سوریه دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، "امین حطیط" با اشاره به منبع شلیک دو موشک کروز "تام هاوک" در دریای مدیترانه که امروز (سه شنبه) اتفاق افتاد، گفت: نیروی نظامی مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا که پس از پیوستن بخشی از نیروی دریائی صهیونیست ها به نیروهای دریائی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تشکیل شد، همان طرفی است که امروز دو موشک کروز "تام هاوک" را شلیک کرده و قصد آنها آزمایش رهگیری سامانه موشکی بوده است.

حطیط روز سه شنبه در گفت وگو با سایت خبری المنار با اشاره به پیام های آزمایش این دو موشک و سامانه رهگیری آن برای طرف های درگیر در بحران سوریه، بیان داشت: یکی از دلایل شلیک این دو موشک، استقرار نیروی نظامی مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا در دریای مدیترانه است که حکایت از قریب الوقوع بودن جنگ در منطقه دارد.

وی افزود: پیام دوم این شلیک برای گنگره آمریکا می باشد که نمایندگان کنگره ایالات متحده بدانند که نظامیان رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه دریای مدیترانه کاملاً آماده بوده و فقط منتظر صدور دستور جنگ می باشند.

به اعتقاد حطیط، به راه انداختن جنگ روانی علیه سوریه و متحدانش به این معنی که این طرف ها باید منتظر وقوع جنگ باشند و تهدیدها را جدی بگیرند، دیگر پیام شلیک این دو موشک بوده است.  

این کارشناس مسایل استراتژیک با تاکید بر این که شلیک این دو موشک هیچ تاثیر و تغییری در توازن قدرت دولت سوریه و حامیان آن نخواهد داشت، افزود: اگر ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی به سوریه تجاوز کنند، باید خود و مزدوران منطقه ای خود را برای جنگی تمام عیار و فراگیر آماده کنند، اما مطمئن باشند که پیروز این میدان نخواهند بود، بلکه شکستشان حتمی است و به همین دلیل وقوع چنین جنگی بعید است.

رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) از انجام آزمایش موشکی مشترک با آمریکا در دریای مدیترانه خبر داد.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحرونوت" ادعا کرد که این آزمایش با موشکهای بالستیک از نوع "انکور کاحول" بوده و سامانه های رادار مشترک این رژیم و آمریکا با موفقیت این موشک را رهگیری کردند.

پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که سامانه های رادار این کشور سقوط دو موشک بالستیک را در شرق مدیترانه رهگیری کرده اند.

 

پربیننده ترین خبرها