نظرسنجی گالوپ درباره حمله آمریکا به سوریه

نظرسنجی گالوپ درباره حمله آمریکا به سوریه
يکشنبه 17 شهريور 1392 - 14:21

نظرسنجي موسسه گالوپ نشان مي‌دهد، حمايت مردم آمريکا از اقدام نظامي این کشور در سوريه بسيار کمتر از حمايت و پشتيباني آنها در 20 سال گذشته از جنگ‌هاي ديگر نظير عراق و افغانستان است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، فقط 36 درصد از پرسش شوندگان در نظرسنجی گالوپ گفته اند که موافق حمله به سوریه هستند، و 51 درصد مخالفت خود را از اين اقدام اعلام کردند.
گالوپ تأکید کرد که آمريکايي‌ها امروزه در مقایسه با 20 سال قبل، حمايت کمتري از اقدام نظامي احتمالي به سوريه دارند.

اين نظرسنجي که بين سوم و چهارم ماه جاري ميلادي صورت گرفته، نشان می دهد که حمايت مردم از جنگ سوريه 36 درصد، مخالفت با آن 51 درصد و بي‌توجهي به آن 13 درصد بود.
در نظرسنجي همين موسسه بين 24 و 26 فوريه 2003، 59 درصد از مردم آمريکا موافق جنگ عراق، 37 درصد مخالف و چهار درصد بي‌اعتنا بودند. در نظرسنجي پنجم و ششم اکتبر 2001، 82 درصد از آمريکايي‌ها موافق جنگ افغانستان، 14 درصد مخالف و چهار درصد بي‌اعتنا بودند.
همچنين در نظرسنجي گالوپ در تاريخ 11 و 13 ژانويه 1991، 62 درصد از شرکت‌کنندگان موافق جنگ خليج فارس، 33 درصد مخالف و چهار درصد بي‌اعتنا بودند.
در نظرسنجي 19 و 21 فوريه 1999 نيز 43 درصد موافق جنگ کوزوو و بالکان، 45 درصد مخالف و 12 درصد بي‌اعتنا بودند. توجه مردمي به جنگ داخلي سوريه در چند ماه گذشته به شدت افزايش يافته است. 72 درصد از آمريکايي‌ها هم‌اکنون مي‌گويند که به اين مساله توجه مي‌کنند در حالي که اين رقم در ژوئن 2013 ميلادي 48 درصد بود.
بر اساس این گزارش، مخالفت آمریکایی ها با حملهبه سوریه درپی شکست دولت آمریکا در کسب تایید بین المللی در شورای امنیت در خصوص حمله به سوریه به بهانه استفاده نظام این کشور از سلاح شیمیایی است.

این درحالی است که همزمان باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به دشواری کسب موافقت کنگره برای اجرای این حمله اذعان کرد.
دولت آمریکا در تلاش است با ابزارهای مختلف شهروندان آمریکایی را در خصوص ایده جنگ علیه سوریه با خود همراه کند، اما خاطرات تلخ جنگهای گذشته به ویژه حمله به عراق همچنان در ذهن آمریکایی ها موج می زند.

ناظران می گویند که اوباما در جریان سخنرانی سه شنبه آینده تلاش می کند از طریق تحریک عواطف عمومی، مردم آمریکا را با خود همراه کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها