دومین حمله به تیم خبری العالم در سوریه طی یک ماه

يکشنبه 17 شهريور 1392 - 19:52

خبرنگار العالم، عصر یکشنبه از هدف قرار گرفتن خودرو حامل گروه خبری شبکه العالم در شهر تاریخی معلولا در حومه دمشق خبر داد.

تیم خبری شبکه العالم عصر یکشنبه تنها تیم خبری بود که با همراهی نیروهای ارتش وارد شهر معلولا شد و از عملیات نیروهای ارتش گزارش داد.

"حسین مرتضی" مدیر دفتر العالم که همراه تیم خبری وارد شهر معلولا شده تأکید کرد، دو گلوله به خودرو العالم اصابت کرد و خساراتی به آن وارد شد، اما خوشبختانه هیچ یک از اعضای تیم خبری شبکه آسیبی ندیدند.

این دومین حمله تروریستی گروه های مسلح به تیم خبری شبکه العالم، طی یک ماه گذشته است.

خبرنگاران شبکه العالم که همواره نیروهای ارتش سوریه را در عملیات و درگیریها با عناصر مسلح و گروه های تروریستی همراه کرده و گزارشهای دقیقی را از واقعیتها در این کشور گزارش کرده اند، تا کنون چندین بار هدف حملات و کمین گروه های تروریستی و عناصر مسلح قرار گرفته اند.

درگیری شدید میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست های النصره در این منطقه ادامه دارد.

ارتش چند روز پیش موفق شده بود عناصر مسلح وابسته به "ارتش آزاد" را که به شهر تاریخی معلولا وارد شده بودند بیرون براند، اما پس از آن عناصر جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی جایگزین "ارتش آزاد" شدند.

تروریست ها که از منطقه قلمون به معلولا آمده اند، شماری از شهروندان را به گروگان گرفته و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

از سوی دیگر خبر می رسد که عناصر جبهه النصره، جماعت احرار الشام و لواء الاسلام، شنبه شب در جنایتی هولناک در این شهر، 30 غیرنظامی را به طرز فجیعی سر بریدند.

بنا بر گزارش های منتشر شده، افراد مسلح شب گذشته در این شهر مسیحی نشین، جنازه مقتولان را مثله کرده اند.

15 شهروند نیز ناپدید شده اند که احتمال دارد توسط گروه های تروریستی ربوده شده باشند.

پربیننده ترین خبرها