گزارش العالم از تخریب کلیساها در حومه دمشق

شنبه 16 شهريور 1392 - 21:53

دمشق، العالم – بنا به گزارش خبرنگار العالم، درگیری میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست ها در منطقه مسیحی نشین "معلوله" در ریف دمشق ادامه دارد.

 تروریست های مسلح از چند روز پیش با وارد به منطقه معلوله - که اغلب ساکنان آن مسیحی هستند- تعدادی از کلیساها، مراکز عبادی مسیحیان و آثار باستانی را در این منطقه هدف اقدامات تروریستی خود قرار داده اند.

منطقه معلوله از قدیمی ترین مناطق سوریه بوده که ساکنان آن از دیرباز در صلح و صفا زندگی می کردند، ولی تروریست های مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی - عربی به آنها نیز رحم نکردند.

حسین مرتضی رئیس دفتر شبکه خبری العالم در سوریه، طی گزارشی از درگیری های این منطقه اعلام کرد: منطقه معلوله از صبح امروز (شنبه) صحنه درگیری نیروهای ارتش سوریه و عناصر تروریست است و ارتش سوریه، پیشروی های خوبی دراین منطقه داشته است.

به گفته ساکنان معلوله تروریست ها مجسمه حضرت مریم (علیهاالسلام) را در این منطقه هدف قرار داده و در ورودی این شهر، با هدف ایجاد ترس و وحشت مردم و بیرون کردن خانواده های ساکن معلوله شعارهایی سر داده بودند.

 بر اساس این گزارش، معلوله از نظر جغرافیایی یک منطقه کوهستانی به شمار می رود و هنوز تروریست ها و تک تیراندازان وابسته به گروهک النصره در قسمت هایی از این منطقه مخفی شده اند که ارتش سوریه تا نابودی کامل آنها به عملیات خود ادامه خواهد داد.

 بنا به دعوت پاپ و برخی از کلیساها، درخواست هایی در سوریه از مردم برای مشارکت در نماز امشب و روشن کردن شمع در برخی از کلیساها از سوی مسلمانان و مسیحیان با هدف محکوم کردن اقدامات عناصر گروهک النصره در حمله به کلیساها، مساجد و مراکز عبادی مطرح شده است.

مرکز موسوم به مرکز نظارت بر حقوق بشر که وابسته به مخالفان سوری است و مقر آن در لندن قرار دارد، نیز اعلام کرده که ارتش سوریه عناصر مسلح را طی دو روز گذشته از این منطقه عقب رانده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها