سال تحصیلی جدید در بحرین چگونه آغاز شد

سال تحصیلی جدید در بحرین چگونه آغاز شد
دوشنبه 18 شهريور 1392 - 10:34

مراسم سال جدید تحصیلی در بحرین در حالی آغاز شد که ده ها دانش آموز همچنان در زندان هستند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دیروز مراسم بازگشایی مدارس بحرین درحالی برگزار شد که به دلیل اقدامات ظالمانه و ادامه نقض حقوق بشر در این کشور، دهها دانش آموز در مراحل مختلف تحصیلی، از ادامه تحصیل محروم هستند.

اداره آزاديها و حقوق بشر در جمعيت وفاق اعلام كرد: بيش از يكصد كودك و دانش آموز بحرینی به خاطر مسائل سياسي مربوط به آزادي بيان در بازداشت هستند، که كوچكترين آنها سلمان مهدي سلمان، 13 سال سن دارد.

وفاق تأکید کرد: دقیقا دو روز پیش از بازگشایی مدارس، پانزده  کودک و دانش آموز 9 تا  18 ساله که به گردش رفته بودند، هنگام شنا در یک برکه بازداشت شدند و دادستان کل نیز با استناد به قانون تروریسم به  مدت 60 روز آنان را بازداشت کرد.
اداره آزاديها و حقوق بشر جمعيت وفاق افزود: شماري از اين كودكان در معرض شكنجه و بدرفتاري قرار گرفته اند و 10 نفر از آنها نيز حق داشتن وكيل محروم شده اند. اين دانش آموزان بخشي از دانش آموزاني هستند كه از تحصيل محروم شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: دهها دانشجو نیز به بهانه های مشابه از ادامه تحصیل محروم شده اند به صورتیکه شمار زندانیان دو برابرشده و زندانبانها نیز درنقض حقوق دانشجویان هیچ کوتاهی نمی کنند.
اداره آزاديها و حقوق بشر جمعيت وفاق خواستار آزادي همه كودكان و دانش آموزان شد و تاكيد كرد كه بازداشت اين كودكان نقص حقوق آنها به شمار مي‌رود و بارزترين آن حق تحصيل است.

گفتنی است مقامات بحرینی پس از انقلاب 14 فوریه 2011  در چارچوب انتقام گسترده رژیم از اکثریت مردم ، هزاران کارمند و کارگر را اخراج و دانشجویان را از ادامه تحصیل منع کرد؛  که این مساله با انتقاد های گسترده  محافل بین المللی و سازمانهای حقوق بشر همراه شد؛ با این حال رژیم آل خلیفه همچنان به اقدامات خود ادامه می دهد، و افراد اخراجی  هنوز به مشاغل خود بازنگشته اند و بیشتر آنان نیز کارهایی در رده های پایین تر را پذیرفته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها