واکنش ديده‌بان حقوق‌بشر به اقدام اعراب در بحرین

واکنش ديده‌بان حقوق‌بشر به اقدام اعراب در بحرین
شنبه 16 شهريور 1392 - 08:46

سازمان ديده بان حقوق بشر، به تصميم اتحاديه عرب درباره ايجاد دادگاه ويژه حقوق بشر وابسته به اين اتحاديه در پایتخت بحرین انتقاد کرد.

به گزارش روز شنبه پايگاه خبري شبكه العالم، "نيكلاس مك جيهان" پژوهشگر امور خليج فارس با انتقاد از اين تصميم اتحاديه عرب براي تأسيس دادگاه ويژه حقوق بشر در بحرين گفت: تاسیس دادگاه جدید این واقعیت را پنهان نمی کند که بحرین کارنامه ای تیره در این زمینه دارد.

اين در حالي است كه "سميره رجب"، وزیر امور رسانه ها در بحرین این اتهامات را رد و مدعی شد این واکنش ناشی از انگیزه های سیاسی است.
يادآور مي شود کمیته بین المللی تحقیق که دولت بحرین آن را تشکیل داده بود در گزارشی که ماه نوامبر 2011 منتشر شد، اعلام کرد که 35 نفر در اعتراضات ضددولتی در بحرین کشته شده اند، و اکثر کشته شدگان از معترضان و پنج نفر از آنها نیروهای امنیتی و هفت نفر نیز خارجی بودند و از ميان كشته شدگان، پنج نفر زير شکنجه جان باخته اند.
در این گزارش همچنین آمده است که مقامات بحرینی در برخورد با اعتراضات بيش از حد از زور استفاده کرده و برای اعتراف گرفتن از بازداشت شدگان آنان را شکنجه کرده اند.
كشور بحرين از 14 فوريه 2011 تاكنون شاهد اعتراضات اكثريت مردم آن كشور عليه رژيم ديكتاتوري آل خليفه است و بر اثر سركوب اعتراضات مردم در اين كشور تاكنون دهها نفر كشته شده اند.

بحرین، مقبره حقوق بشر

جمعیت وفاق بحرین نیز در واکنش به این اقدام اتحادیه عرب، تأکید کرد که بحرین "مقبره حقوق بشر" است. و استقرار این دادگاه در بحرین مصداقیت آن را زیر سئوال می برد.

تظاهرات در پایتخت بحرین

دیروز مناطق مختلف پایتخت بحرین، صحنه تظاهرات و اعتراضات مردمی بود.

تظاهرات و اعتراضهای مسالمت آمیز در منامه در حالی برگزار شد که نیروهای امنیتی برای جلوگیری از قبل خیابانها و جاده های اصلی پایتخت را بسته بودند.

 

پربیننده ترین خبرها