توصیه مهم وزیر خارجه روسیه به آمریکا

توصیه مهم وزیر خارجه روسیه به آمریکا
دوشنبه 18 شهريور 1392 - 14:08

وزیر خارجه روسیه گفت که بحران سوریه باید از طریق راهکار سیاسی حل شود و آغاز گفت وگو بین همه سوری ها و رسیدن به یک راه حل سیاسی بسیار ضروری است.

به گزاش پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" امروز (دوشنبه) در کنفرنس مطبوعاتی مشترک با ولید معلم همتای سوری خود در مسکو اظهار داشت: ما اوضاع نگران کننده و ماهیت اقداماتی را که می توان برای ثبات روند سیاسی در سوریه اتخاذ کرد، بررسی کردیم؛ حمله نظامی به سوریه اقدامات تروریستی در منطقه را افزایش می دهد و ما به راهکار سیاسی برای بحران سیاسی سوریه معتقدیم.
لاوروف در این کنفرانس مطبوعاتی که به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد، تصریح کرد: روسیه با همه گروههای مخالف سوریه تماس برقرار کرده است و به تماس های خود برای قانع کردن آنها جهت شرکت در اجلاس ژنو 2 ادامه خواهیم داد.
لاوروف خاطرنشان کرد: آغاز گفت وگو بین همه سوری ها و رسیدن به یک راه حل سیاسی بسیار ضروری است.
وی تصریح کرد: ما درخصوص ادامه تلاش برای بازگشت بازرسان به سوریه درخصوص استفاده احتمالی ار سلاح شیمیایی توافق کردیم.
وزیر خارجه روسیه گفت: ائتلاف سوری مخالف همچنان مشارکت در اجلاس ژنو 2 را رد می کند، و قدرتهای غربی یا نمی توانند یا تمایل به قانع کردن این ائتلاف ندارند.
وی اظهار داشت: مهم آن است که بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، از کارشناسان تسلیحات شیمیایی بخواهد که به سوریه باز گردد.
لاوروف تاکید کرد: دولت سوریه بر بازگشت بازرسان بین المللی با حس مسئولیت پذیری بسیار زیاد اصرار می ورزد.
وزیر امور خارجه روسیه افزود:  ما از همتای آمریکایی خود می‌خواهیم که تلاش خود را بر راهکار سیاسی و اجلاس ژنو 2 به جای آماده سازی برای سناریوی جنگ متمرکز کند.
وی گفت: روشن است که راهکار نهائی برای پایان دادن به رنج مردم تنها از طریق پایان دادن به بحران کشور از راهکار سیاسی محقق می‌شود.
لاوروف تصریح کرد: دلایل و اسناد زیادی درخصوص جنایات افراد مسلح و شواهدی درخصوص استفاده آنها از سلاح شیمیایی در سوریه وجود دارد.

معلم: تجاوزگری آمریکا به نفع تروریستها است
ولید معلم وزیر خارجه سوریه نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: تاریخ به ما آموخت که اولین قربانی همه جنگ ها زنان و کودکان هستند و تجاوزگری اوباما به نفع کسانی خواهد بود که انفجار برج های تجارت جهانی در نیویورک را مرتکب شدند.
وی افزود: واشنگتن می خواهد سوریه را به پایگاهی برای القاعده تبدیل کند.
معلم تصریح کرد: با وجود اینکه طبل های جنگ علیه سوریه به صدا در آمده است ما این پرسش را مطرح می‌کنیم آیا بهانه های مقامات آمریکایی برای حمله نظامی علیه سوریه تنها مسئله شیمیایی است؟
وی افزود: اگر آنها صادق هستند ما می‌گوییم که تلاش های سیاسی به طور کامل برای رسیدن به راهکاری برای این بحران به کار گرفته نشده است.
معلم گفت: ما آماده حضور در اجلاس ژنو 2 بدون پیش شرط و گفت و گو با نیروهایی هستیم که خواهان صلح هستند.
وی افزود: ما آماده همکاری با روسیه برای خاموش کردن شعله تجاوزگری احتمالی به سوریه هستیم و یک بار دیگرآماده استقبال از تیم محققان می باشیم.
وزیر خارجه سوریه گفت: اگر تجاوزگری علیه سوریه انجام شود؛ در آن صورت حرف دیگری خواهیم داشت و این در حالی است که افراد مسلح به همه جنایات خود افتخار می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها