سبقت عربستان و قطر از آمریکا برای حمله به سوریه

سبقت عربستان و قطر از آمریکا برای حمله به سوریه
دوشنبه 18 شهريور 1392 - 08:53

وزرای خارجه عربستان و قطر با ربودن گوی سبقت از همتای آمریکایی خود، اشتیاق بیشتری را برای آغاز حمله نظامی به سوریه از خود نشان می دهند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا از امکان رجوع کشورش به شورای امنیت برای حمله نظامی به سوریه سخن گفت، که برخی این موضعگیری را یکی از دلایل نگرانی واشنگتن از ورود به جنگ علیه دمشق توصیف کردند.
جان کری در اظهاراتی که ناظران آن را تغییر لحن دولت آمریکا در خصوص حمله به سوریه توصیف کرده اند، خاطرنشان کرد: راه حل در سوریه باید دیپلماتیک باشد و حمله نظامی راه حل نهایی نیست.

وی با این حال تاکید کرد که رژیم سعودی از حمله نظامی به سوریه حمایت می کند، و این موضوع را در جریان ملاقات روز یکشنبه با "سعود الفیصل" همتای سعودی خود احساس کرده است.
از سوی دیگر؛ "خالد العطیه" وزیر خارجه قطر گفت: درخصوص سوریه، بسیاری از طرف ها معتقدند که دخالت نظامی ممکن است امروز یا فردا یا یک هفته دیگر روی دهد؛ در واقع جنگ در سوریه از دو سال و نیم قبل آغاز شده است.

درحالیکه قطر و عربستان و ترکیه از آغاز جنگ در سوریه در حال ارایه حمایتها و کمکهای همه جانبه ای  به گروه های مسلح و تروریستی در سوریه هستند، وزیر خارجه قطر مدعی شد: دخالت نظامی از طریق حمایت از بشار اسد وجود دارد.!!
خبرنگاران و روزنامه نگاران در این جلسه احساس کردند که شوق و اشتیاق وزیر خارجه قطر برای حمله نظامی به سوریه بیشتر از خود جان کری است و همین امر درخصوص سعود الفیصل وزیر خارجه سعودی نیز صدق می کرد، به گونه ای که این دو وزیر عرب به همراه وزیران خارجه کویت و مصر به سرعت نشستی را با کری برگزار کردند تا تلاش های آمریکا برای تشکیل ائتلافی بین المللی و تحریک کشورها برای حمله به سوریه را بررسی کند.

پربیننده ترین خبرها