خبرنگار بلژیکی: حمله شیمیایی کار گروه های مسلح است

خبرنگار بلژیکی: حمله شیمیایی کار گروه های مسلح است
سه شنبه 19 شهريور 1392 - 10:08

استاد دانشگاه و خبرنگار نگار فرانسوی- بلژیکی، که پیشتر به دست گروه های مسلح سوری ربوده شده بود، تاکید کرد که "جنایت شیمیایی" 21 اوت در غوطه به دست همین گروه ها صورت گرفت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "پییر بیچینین" که حدود چهار ماه پیش در نزدیکی دمشق به همراه همکار ایتالیایی اش"دومینیکو کویریکو" از سوی گروه های مسلح ربوده شده بود، پس از آزادی از دست تروریست ها در مصاحبه با شبکه "آر.تی.ال" بلژیک گفت: هنگام اسارت از زبان تروریست ها شنیدم که برای حمله ای شیمیایی با هدف فراهم کردن زمینه دخالت خارجی در سوریه آماده می شوند.

وی با بیان این که هرگونه دخالت نظامی در سوریه بیهوده و غیر موجه خواهد بود، پرسید: اینک از چه کسی باید حمایت کرد؟ حمایت از انقلاب در سوریه دیر شده است و اکنون تنها گروه های جنایت کار در سوریه فعالیت می  کنند.
"بیچینین" با تاکید بر این که  کسی که از سلاح شیمیایی استفاده کرده، گروه های مسلح هستند نه نظام بشار اسد, گفت: این تکلیف اخلاقی من است که حقایق را فاش کنم.
وی افزود: همراه همکار سالخورده اش، "دومینیکو کویریکو" خبرنگار"لاستامبا" به مدت پنج ماه به دست افراد مسلح شکنجه شده اند و دوبار دست به فرار ناکام از اسارت زده اند و پس از هر بار به شدت شکنجه شده اند.

در همین راستا وزارت خارجه بلژیک اعلام کرد که در خصوص اظهارات این شهروند فرانسوی الاصل خود که طی دو سال موضوع مهم بسیاری از گزارش های میدانی "الحقیقه" بوده است، تحقیق خواهد کرد.
این استاد دانشگاه و خبرنگار بلژیکی، آوریل گذشته در هفتمین تحقیقات میدانی خود در خصوص بحران سوریه، به دست افراد مسلح ربوده شد.
وی رویدادهای تمام کشورهای موسوم به "بهار عربی" را به عنوان یک شاهد میدانی پوشش داده و با این توهم که رویدادهای این کشورها انقلاب مردمی بوده نه تحرکات شورشیان و تندروهای قرون وسطایی، با قاطعیت از این انقلاب ها حمایت کرده است. 

"بیچینین" نخستین بار ماه "مه" سال گذشته به دست گروه های مسلح ربوده شد اما این امر چند روز بیشتر طول نکشید و افراد مسلح بعد از شکنجه وی قانع شدند که او یک بلژیکی فقیر است و قادر به باج دادن نیست، او را آزاد کردند.

"کویریکو" خبرنگار انگلیسی نیز پیشتر در مصاحبه با رسانه های این کشور گفت: از زبان آدم رباهای وابسته به گروه های مسلح فعال در سوریه شنیده است که دو حمله شیمیایی در حومه دمشق به دست گروه های مسلح و با هدف هموار کردن زمینه دخالت نظامی غرب صورت گرفته است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها