موافقت دمشق با پیشنهاد مسکو به چه معنا است؟

موافقت دمشق با پیشنهاد مسکو به چه معنا است؟
سه شنبه 19 شهريور 1392 - 18:10

رئیس کمیسیون روابط خارجی در مجلس دومای روسیه، به ابهامات موجود در باره طرح این کشور مبنی بر قرار گرفتن سلاح شیمیایی سوریه تحت نظارت بین المللی پاسخ داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "الکسی بوشکوف" گفت: روسیه با پیشنهاد قرار گرفتن سلاح شیمیایی سوریه تحت نظارت بین المللی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را از سردرگمی درباره راهکار نظامی ضد سوریه خارج کرد.
وی افزود: موافقت مسئولان سوریه با پیشنهاد روسیه به معنای اعتراف آنها به داشتن این سلاح نیست، و سوریه این پیشنهاد را پذیرفت تا از تخریب و ویرانی هرچه بیشتر این کشور جلوگیری کند.
بوشکوف امروز در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو تأکید کرد: پس از آنکه اوباما اعلام کرد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه خط قرمز است و ممکن است در صورت عبور سوریه از این خط قرمز به سوریه حمله کند، آمریکا خودش را برای حمله به سوریه آماده کرد.
وی ادامه داد: پیشنهاد روسیه به اوباما این امکان را می دهد که وی از جنگ دوری کند، چرا که این جنگ به حیثیت اوباما به عنوان ایجاد کننده صلح و برنده جایزه صلح نوبل ضربه می زند.
بوشکوف تأکید کرد: نظارت بین المللی بر سلاح شیمیایی نیازمند آن است که ناظران سازمان ملل متحد در اماکن وجود این سلاح حضور داشته باشند؛ به همین دلیل دیگر کسی به این اماکن حمله نظامی نخواهد کرد.
این مسئول روس درباره حضور یگانهایی از نیروی دریایی روسیه در مدیترانه گفت: این امر بیانگر آن است که ما اهمیت زیادی به وضعیت سوریه می دهیم.
بوشکوف خاطرنشان کرد: روسیه با حل نظامی بحران سوریه مخالف است.

پربیننده ترین خبرها