مک‌کین به مقاله پوتین پاسخ می دهد؛

خشم کنگره از مقاله پوتین درباره "قدرت وحشیانه" آمریکا

خشم کنگره از مقاله پوتین درباره
شنبه 23 شهريور 1392 - 19:34

"جان مکین" سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، در واکنش به مقاله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، که با انتشار در روزنامه نیویورک تایمز خشم شماری از اعضای کنگره آمریکا را برانگیخت، مقاله ای در روزنامه روسی "براودا" منتشر خواهد کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بریان راجرز" سخنگوی جان مکین گفت: این سیاستمدار برجسته آمریکایی بار دیگر پا به میدان می گذارد و با انتشار مقاله ای، به مقاله پوتین پاسخ می دهد.

این واکنش تنها یک روز پس از آن ابراز شد که نیویورک تایمز، روزنامه معروف آمریکایی، مقاله پوتین را همراه عکسی از وی به عنوان "مرد صلح" منتشر کرد.

پوتین در این مقاله در خصوص آنچه "عزم و اراده برای استفاده از قدرت وحشیانه در سیاست خارجی" توصیف شده، زبان به نصیحت مقامات واشنگتن گشوده است.

شماری از اعضای کنگره آمریکا پس از انتشار این مقاله، از دخالت رئیس جمهوری روسیه در مواضع و تصمیم گیری کنگره برای حمله موشکی آمریکا به سوریه، ابراز ناخرسندی کرده اند.

تصمیم جان مکین برای انتشار مقاله در روزنامه روسی براودا پس از آن اتخاذ شد که نشریه آمریکایی "فارین پالیسی" متن مصاحبه سی ان ان با مکین را که در آن به محدودیت های روسیه بر آزادی بیان پرداخته بود، برای این روزنامه روسی ارسال کرد و به مزاح گفت: مکین تمایل دارد مقاله ای در نشریه براودا منتشر کند.

فارین پالیسی خاطرنشان کرد که این روزنامه روسی نیز در پاسخ نوشت: آماده است مقاله جان مکین را متشر کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها