اسد: جنگ سوریه با القاعده است نه جنگ داخلی

اسد: جنگ سوریه با القاعده است نه جنگ داخلی
پنج‌شنبه 28 شهريور 1392 - 13:04

العالم - رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که کشورش درگیر جنگ داخلی نیست بلکه مورد حمله القاعده قرار گرفته است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد خاطرنشان کرد از آغاز جنگ در سوریه بیش از 15 هزار سرباز و دهها هزار شهروند سوری طی حملات دهها هزار تروریست مسلح که بیشتر آنان وابسته به القاعده هستند، کشته شده اند.

اسد که چهارشنبه شب با شبکه فاکس نیوز امریکا گفت و گو می کرد، افزود:  سوریه قربانی نوعی جدید از جنگ است که بیش از 80 تابعیت مختلف در لباس تروریست های مسلح با آن می جنگند.

وی تصریح کرد: اطلاعات دقیقی در دست نداریم اما بین 80 تا 90 درصد از این تروریست ها عضو تشکیلات القاعده و شاخه های مختلف آن هستند.

اسد در این گفت و گو از باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا، خواست به خواسته ملت امریکا که نتیجه یک نظر سنجی نشان داد اغلب آنها با حمله نظامی به سوریه مخالفند، احترام بگذارد.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد جنگ در کشورش یک جنگ داخلی نیست و حمله شیمیایی غوطه دمشق در روز 21 اگوست از سوی تروریست ها صورت گرفته و نیروهای ارتش سوریه از این اتهام مبرا هستند.

اسد گفت: دولتش به توافقنامه تحویل تسلیحات شیمیایی پایبند است و حاضر است آن را به هر کشوری که خطر پذیرش این تسلیحات را به عهده می گیرد، بسپارد.

وی درباره ساز و کار تحویل زرادخانه شیمیایی افزود: این اقدام مستلزم عملیاتی پیچیده و هزینه بر است (حدود یک میلیارد دلار) و ممکن است یک سال یا بیشتر به طول بینجامد.

اظهارات بشار اسد همزمان شد با اعلام سیطره کامل یک گروهک تروریستی وابسته به القاعده بر شهرک اعزاز در نزدیکی مرزهای ترکیه که بعد از درگیری های شدید با ارتش موسوم به آزاد امروز (پنجشنبه) کنترل این شهرک را در دست گرفت.

جریان موسوم به معارضان فعال گفتند تروریست های گروهک موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" ضمن حمله به شهرک اعزاز، 5 تن از تروریست های ارتش آزاد را به قتل رساندند و 100 نفر دیگر از جمله چند تن از فرماندهان ارتش آزاد را زندانی کردند. آنها همچنین پایگاه های متعلق به گروه موسوم به پرچم نوادگان رسول در دیر الزور را به محاصره در آوردند.

پربیننده ترین خبرها