حزب الله لبنان خواستار توقف سرکوب ها در بحرین شد

حزب الله لبنان خواستار توقف سرکوب ها در بحرین شد
پنج‌شنبه 28 شهريور 1392 - 15:06

العالم - حزب الله لبنان با تاکید بر لزوم توقف سریع سرکوب های مستمر در بحرین اعلام کرد که در دو سال و نيم گذشته مقام های این کشور قشر وسيعي از ملت را مورد حمله قرار مي دهند و همه حدومرزها را زيرپا گذاشته اند .

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الله با صدور بیانیه ای افزود: مقام های بحرین مساجد را تخريب، به مقدسات توهين،كودكان و زنان و سالمندان و بيماران را بازداشت مي كنند.

حزب الله خاطرنشان کرد: حکومت بحرین اينك لغو تابعيت برخي از شهروندان را در دستور کار قرار داده و شوراي علما را تعطيل كرده است و اين علاوه بر كساني است كه به سبب سركوبهاي دائمي تظاهرات توسط رژيم، مظلومانه در این کشور كشته شده اند.

این بیانیه می افزاید: تنها گناه اين قشر وسيع از جامعه بحرين آن است كه خواهان مشاركت در قدرت از طريق انتخابات آزاد و مردمي بوده و نيز خواستار برخورداري از حقوق مشروع و عادلانه خود هستند.

دراین بیانیه آمده است: حزب الله اينگونه اقدام های رژيم بحرين كه ساده ترين حقوق شهروندان را مراعات نمي كند، محكوم كرده و از رژيم مي خواهد تا به خواسته هاي مشروع مخالفان گوش فرا دهد و ظلم و ستمي را كه از دوسال و نيم تاكنون ادامه دارد، متوقف كند.

حزب الله همچنين سكوت جامعه بين الملل كه ادعاي طرفداری از عدالت بين المللي مي كند، محكوم كرد و افزود :  آن چه حكومت بحرين بر سر مردم اين كشور آورده، مستحق واكنشي فراتر از محكوميت است بنابراين حداقل اقدامي كه بايد در اين مجال صورت گيرد، اعمال فشار سياسي بر اين رژیم است تا به عزت و كرامت و حقوق بشر در بحرين احترام بگذارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها