واکنش عفو بین الملل به بازداشت عضو ارشد وفاق بحرین

واکنش عفو بین الملل به بازداشت عضو ارشد وفاق بحرین
پنج‌شنبه 28 شهريور 1392 - 21:39

سازمان عفو بین الملل، از حکومت آل خلیفه خواست، "خلیل مرزوق" معاون دبیرکل جمعیت وفاق و نماینده سابق پارلمان بحرین را آزاد کند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای، درباره اتهام حکومت بحرین به مرزوق در خصوص تحریک مردم به تروریسم، اعلام کرد: این سازمان، سخنرانی مرزوق را در برابر مردمی که به دعوت مخالفان نظام در غرب منامه برگزار شد، بازبینی کرد و هیچ گونه تحریک مردم به اقدامات تروریستی در آن مشاهده نکرد.
سازمان عفو بین الملل تاکید کرد که خلیل مرزوق فقط به سبب انتقاد از دولت به زندان افکنده شده است.
"حسیبه حج" معاون رئیس واحد خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل بر ضرورت آزادی فوری و بدون قید و شرط مرزوق تاکید و خاطر نشان کرد که بازداشت او ضربه ای به گفت وگوی ملی است.
وی تاکید کرد که لحن تند مرزوق ضد دولت نمی تواند توجیهی برای بازداشت او به سبب انتقاد از دولت باشد.
گروه های مخالف رژیم حاکم در بحرین، بازداشت خلیل مرزوق را محکوم کردند و در واکنش به این اقدام ، جمعیت وفاق بحرین، مشارکت در گفت و گوی ملی را به حال تعلیق در آورد.
رژیم آل خلیفه، مرزوق را به اتهام تحریک مردم به تروریسم در سخنرانی های خود و ارتباط داشتن با ائتلاف 14 فوریه که ائتلافی ضد رژیم حاکم است، به 30 روز زندان محکوم کرده است.

دادستاني كل بحرين شامگاه سه شنبه بازداشت خليل مرزوق را به اتهام تحريك به خشونت و ارتباط با ائتلاف محرمانه 14 فوريه (ائتلاف مخالف حکومت بحرین)، تایید کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها