تهدید اصلی منطقه از نظر مردم یمن کیست

تهدید اصلی منطقه از نظر مردم یمن کیست
شنبه 30 شهريور 1392 - 13:08

صعده (العالم)- هزاران نفر از مردم يمن با برگزاري تظاهرات گسترده در استان صعده در شمال اين كشور، نقش برخي رژيم هاي عربي در تحولات سوريه و حمايت آنها از گروه های مسلح و تهديد براي حمله به دمشق را محكوم كردند.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، تظاهركنندگان روز جمعه در صعده تاكيد كردند هدف غرب و رژيم هاي مرتجع عربی در منطقه نابود كردن محور مقاومت و حمايت از رژيم صهيونيستي است كه به علت برخورداري از سلاح هاي اتمي و شيميايي، خطر واقعي برای جهان به شمار مي رود.
هزاران نفر از يمني ها از استان هاي مختلف براي شركت در اين تظاهرات به استان صعده در شمال يمن عزيمت كردند تا همبستگي خود را با دولت و ملت سوريه در رويارويي با تهديدهاي آمريكا و متحدان منطقه اي آن اعلام كنند.
يكي از شهروندان يمني در حاشيه اين تظاهرات گفت: ما از استان صنعا پایتخت یمن، براي شركت در تظاهرات به صعده آمده ايم تا همبستگي خود را با مردم مبارز سوريه عليه تجاوزگري احتمالي آمريكا اعلام و تاکید کنيم که ما با دل و جان با سوريه هستيم.
يكي ديگر از شهروندان يمني خاطرنشان کرد: ما از صنعا به اينجا آمده ايم تا به آمريكا و رژيم صهيونيستي اعلام كنيم كه سياست هاي دوگانه و دو پهلو در قبال سوريه را رد و با تجاوز  به این کشور مخالفیم.
بر اساس اين گزارش، شركت كنندگان در اين تظاهرات ادعاهاي آمريكا را درباره حمايت و پيشتياني از ملت ها محكوم و اعلام كردند آمريكا بزرگ ترين حامي رژيم صهيونيستي است كه بزرگ ترين زرادخانه اتمي را در منطقه دراختياردارد و از اين رو سبب تهديد صلح و ثبات منطقه شده است و بايد از سوي جامعه بين الملل بازخواست شود.
يك شهروند ديگر يمني در اين خصوص گفت: ما براي اعلام همبستگي با مردم و دولت سوريه در اين تظاهرات شركت كرده ايم. ما به آمريكا و شوراي امنيت تاكيد مي كنيم كه اگر به دنبال مبارزه با سلاح هاي شيميايي يا اتمی هستند ابتدا بايد از زرادخانه هاي اتمي رژيم صهيونيستي خلاص شوند كه خطري براي امنيت جهان به شمار مي رود.
شرکت کنندگان در این تظاهرات هرگونه توطئه عليه سوريه و نقش برخي رژيم هاي منطقه را در اجرا كردن توطئه هاي آمريكايي- صهيونيستي عليه ملت هاي عربي  و اسلامي محكوم كردند.
محمد المويد يكي از برگزار كنندگان این تظاهرات بيانيه اي را قرائت كرد و در آن هرگونه تجاوز احتمالي عليه سوريه را محکوم کرد و گفت یمنی ها با استفاده از حريم هوايي، دريايي و زميني يمن براي حمله به كشورهاي اسلامي و عربي مخالفند.
tt-20-23:44

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها