انتقاد معارض سوری از نقش "جنایتکارانه" قطر و عربستان

انتقاد معارض سوری از نقش
شنبه 30 شهريور 1392 - 23:51

دمشق، العالم ـ هماهنگ کننده تشکل مخالف "جریان چهارم" سوریه گفت: گروه های مسلح در سوریه در حال اجرای طرحهای امریکایی ـ صهیونیستی بوده و قطر و عربستان با حمایت از این گروه ها، بزرگترین نقش را در طرح‌های جنایتکارانه تروریست ها ایفا می کنند.

"بسام حسین" روز شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: آشکار است که آنچه اینک روی می دهد، اجرای طرح های امریکایی ـ صهیونیستی با حمایت ایادی عرب منطقه ای و با استفاده از ابزارهای تکفیری است. این ائتلاف پلید، ملت سوریه را در معرض پیامدهای اقدامات وحشیانه آنها قرار داده، به طوری که هیچ کس در سوریه از اقدامات این باندهای جنایتکار در امان نیست.

وی فزود: سوریه با پشتوانه ملت، امکانات و تلاشهای خود با این طرحها مقابله خواهد کرد.

حسین اظهار داشت: سوریه عرصه تقابل طرح های انسان دوستانه و طرح های تروریستی است، طرحی انسان دوستانه از سوی هم پیمانان سوریه؛ و طرح های جنایتکارانه که طرف های رسمی عربی به ویژه قطر و عربستان بیشترین و مهمترین نقش را در اجرای آن ایفا می کنند. آنها در سوریه جایگاهی ندارند. من معتقدم که نشست ژنو با مشارکت این طرف ها ثمربخش نخواهد بود. آنها می خواهند طرح اسراییلی را بر ملت سوریه و زندگی و آینده آنها تحمیل کنند.

هماهنگ کننده تشکل مخالف "جریان چهارم" سوریه در ادامه افزود: برخی کشورها می خواهند از طریق نشست ژنو2 از مسؤولیت های تاریخی خود در قبال بحران سوریه شانه خالی کنند.

حسین گفت: آنها می خواهند ملت سوریه هزینه دخالت های وحشیانه آنها را بپردازند. آنان در صددند که رویای رژیم اشغالگر را در بازگرداندن سوریه به دوران ماقبل عصر حجر محقق کنند و در این رابطه در حال اجرای وحشیانه ترین طرح ها در سوریه هستند، اما در عین حال به خوبی می دانند که سوریه از این بحران خارج خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها