تروریست‌های رکورد دار درسوریه !

تروریست‌های رکورد دار درسوریه !
دوشنبه 1 مهر 1392 - 10:48

مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" گزارشی را در خصوص تعداد تروریستهای عرب بیگانه که در سوریه به هلاکت رسیده اند، منتشر کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این مرکز به نقل از سازمان آمار "پنتاپلیس" امریکا تأکید کرد، حدود 130 هزار مسلح غیر سوری از اتباع مختلف در کنار مخالفان مسلح در حال جنگ با ارتش سوریه هستند.
بر اساس این آمار، تروریست های خارجی از 49 کشور و از 5 قاره جهان به خاک سوریه اعزام شده اند، و اکثر آنها به گروه های افراطی پیوسته اند که خود را به اصطلاح "جهادی" می نامند.

این گزارش فقط به تعداد کشته های عرب پرداخته، و در آن اشاره ای به تبعه های غربی که در سوریه به هلاکت رسیده اند، نشده است.
بر اساس آمار منتشر شده، اتباع تونس با یکهزار و 902 کشته در صدر این جدول قرار دارند و بعد از آنها اتباع لیبی با یکهزار و 807  کشته در رتبه دوم قرار دارند. از کشورهای مغرب عربی و الجزایر نیز به ترتیب 412 و 273 کشته و از موریتانی تنها یک کشته به ثبت رسیده است.
در حوزه کشورهای شمال افریقا، مصر 821 کشته ، سومالی 42 کشته و سودان 3 کشته در میان تروریست های غیر سوری داشته اند.
اما از کشورهای عربی منطقه خلیج فارس عربستان سعودی با 714 کشته بالاترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن یمن با 571 کشته، کویت با 71 کشته، عمان با 21 کشته، بحرین با 19 کشته، امارات با 9 کشته و قطر با 8 کشته در حوادث تروریستی در سوریه نقش داشته اند.
از میان کشورهای همسایه سوریه نیز بیشترین تعداد تروریستهای کشته شده از کشور عراق بوده است؛ در این دسته بندی عراق با یکهزار و 432 کشته در ردیف سوم کشورهای عربی قرار می گیرد، و بعد از آن فلسطین با یکهزار و دو و لبنان با 828 کشته در رتبه های بعدی جای می گیرند.
همه اعداد و ارقام اعلام شده در این گزارش، بر اساس گواهی های فوت صادر شده در کشورهای کشته شدگان به دست آمده، و نکته قابل توجه در این گزارش ذکر نشدن تعداد کشته های اردن است!

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها