گزارش دوربین العالم از ادامه پیشروی ارتش سوریه

يکشنبه 31 شهريور 1392 - 13:06

دمشق، العالم - پیشروی ارتش سوریه در محورهای متعدد در حومه دمشق ادامه دارد؛ در حلب نیز نیروهای ارتش، حمله گروه‌های مسلح به روستای "عسان" در حومه این شهر را ناکام گذاشتند که در نتیجه ده‌ها تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

خانم "دارین فضل" خبرنگار العالم گزارش داد؛ حومه دمشق در چندین محور شاهد درگیری های شدید میان نیروهای ارتش سوریه و گروه های مسلح تروریستی است و ارتش موفق شد در برخی محورها تروریست ها را به عقب براند و با گشودن محورهای جدید، خسارات و تلفات سنگینی به آنها تحمیل کند. 

یک افسر ارتش سوریه به خبرنگار شبکه العالم گفت: تروریست ها دارای تابعیت های مختلف از جمله تونسی، لیبیایی و مغربی هستند.

به گفته یکی از منابع آگاه، در منطقه المعضمیه – از داغ ترین خطوط درگیری -  گروه های مسلح با توجه به تنگ شدن حلقه محاصره ارتش در این منطقه، خواستار آتش بس شده اند.

عملیات ارتش سوریه در دو محور جوبر و القابون نیز ادامه دارد و شماری از تروریست ها از جمله تک تیراندازان آنان که تابعیت غیر سوری دارند، در این محورها به هلاکت رسیده اند.

به گفته یک منبع آگاه نظامی در ارتش سوریه، تروریست های حاضر در محورهای مزبور دارای تابعیت عربستانی، چچنی، افغانی، لبنانی و چند کشور دیگر هستند. درگیری ها در برزه و القدم و ببّیلا نیز ادامه دارد و تا اردوگاه فلسطینی یرموک کشیده شده است.

از سوی دیگر، در حلب در شمال سوریه نیز پس از انتشار خبر احتمال حمله جبهه النصره به شهر کردنشین "عفرین"، کمیته های حمایت از مردم کُرد در این منطقه "آماده باش" اعلام کرده اند.

به گفته برخی از منابع رسانه ای نزدیک به گروه های تروریستی، گروهک مسلح "لواء عاصفة الشمال" پس از پایان مهلت تعیین شده با گروه تروریستی داعش، خود را برای به دست گرفتن کنترل منطقه اعزاز آماده می کنند.

اما در دیر الزور واقع در شرق سوریه نیز یگان های پدافند هوایی، اتاق عملیات فرماندهان گروه موسوم به "احرار الشام" را هدف قرار دادند.

در حومه حماه نیز گروه های مسلح وابسته به جبهه النصره در کمین نیروهای ارتش سوریه قرار گرفتند که در این نبرد، 45 تروریست کشته و 4 نفر دستگیر شد.


Fz-22-07:34

پربیننده ترین خبرها