فتنه انگیزی تروریست فراری ضد ایران و عراق

فتنه انگیزی تروریست فراری ضد ایران و عراق
دوشنبه 1 مهر 1392 - 14:04

معاون سابق رئیس جمهور عراق که برای فرار از مجازات اعدام به جرم اقدامات تروریستی به ترکیه پناهنده شده، در مصاحبه با شبکه الجزیره قطر اظهارات فتنه انگیزانه ای را ضد ایران و عراق به هدف تحریک افکار عمومی در این کشور و به راه انداختن درگیریهای طایفه ای مطرح کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "طارق الهاشمی" در برنامه "بلاحدود" شبکه الجزیره قطر مدعی شد همه در عراق از ظلمی که دولت "مالکی" (نخست وزیر) تحت تاثیر از "نفوذ" ایران بر آنها تحمیل کرده، رنج می برند. !!
طارق الهاشمی افزود: باید پیش از اتحاد در محدوده جغرافیایی، دلهایمان متحد شود. یا با هم توافق می کنیم ویا باید جدا شویم.
وی در ادامه این اظهارات طایفه ای و تحریک آمیز خود با اشاره به درخواستش برای ایجاد مناطق سنی نشین در عراق گفت: این طرح درخواستی برای تجزیه عراق نیست.
طارق الهاشمی که گویا از همکاری مسئولان سنی و شیعه در دولت عراق به شدت عصبانی شده، خاطرنشان کرد: حضور سیاستمداران عرب سنی در نشست آشتی ملی با مالکی اشتباهی راهبردی است و آنان به خاطر این اشتباه بازخواست خواهند شد.
الهاشمی که در عراق به دلیل دست داشتن در اقدامات تروریستی به اعدام محکوم شده، با تمجید از تحصن ها و اعتراضها در عراق، از سیاستمداران اهل سنت این کشور خواست مواضع و فعالیتهای خود را به حمایت از اینگونه تحرکات معطوف کنند.
الهاشمی با انتقاد از کشورهای عربی به دلیل بی توجهی به عراق، از آنها خواست از اعتراضها و تجمعات اهل تسنن در این کشور حمایت کنند.
وی برای توجیه ادعاهای خود در خصوص عراق، با اشاره به اوضاع این کشور وهمچینن بحرین، سوریه، لبنان، عربستان و یمن مدعی شد هر مشکلی که در منطقه خاورمیانه رخ می دهد "ردپایی" از ایران در آن مشاهده می شود. !!
با وجود آنکه محافل بین المللی بارها به نقل و انتقال تروریستهای عضو القاعده از عراق به سوریه و نقش آنها در کشتار مردم این دو کشور اذعان کرده اند، و خبرها و تصاویر و ویدیوهای متعددی در خصوص جنایات القاعده در عراق منتشر شده، طارق الهاشمی ادعا کرد: حوادث عراق ربطی به اوضاع سوریه ندارد، زیرا "انقلاب" سوریه بر اثر "ظلم و ستم" رخ داد اما "جنبش" عراق به دلیل رنج و مشکلات مردم این کشور است و ممکن است پیروزی در سوریه الهام بخش عراقی ها شود. !!!
طارق الهاشمی به صورت غیابی در دادگاهی در عراق به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی به اعدام محکوم شده است. وی پیش از صدور حکم بازداشت به کردستان عراق گریخت و پس از آن با کمک مستقیم قطر از عراق خارج شد و پس از سفر به قطر و عربستان و دیدار با مسئولان این دو کشور، به ترکیه رفت و در آنجا پناهنده شد.
با وجود صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی از سوی اینترپل، ترکیه از تحویل این تروریست خودداری کرده است.
طارق الهاشمی مدعی شد که اگر "شرایط" فراهم شود حاضر است به عراق بازگردد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها