ارتباط‌ خویشاوندی تروریست النصره باقاتل حریری

ارتباط‌ خویشاوندی تروریست النصره باقاتل حریری
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 17:14

یک دیپلمات انگلیسی فاش کرد انتحاری فلسطینی – اردنی که اوایل ماه جاری خود را در پست بازرسی شهر تاریخی معلولا منفجر کرد، از نزدیکان انتحاریی است که در سال 2005 خود را در مسیر عبور رفیق حریری منفجر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این دیپلمات انگلیسی که در منطقه خاورمیانه کار می کند، گفت: بر اساس اطلاعاتی که لندن به دست آورده، "عمار الجمزاوی" انتحاری فلسطینی – اردنی که از شهر اردنی الزرقاء به جبهه النصره پیوسته بود و خود را در تاریخ 4 سپتامبر جاری منفجر کرد؛ از نزدیکان انتحاریی است که خود را در 14 فوریه 2005 در مسیر عبور خودرو حریری نخست وزیر اسبق لبنان منفجر کرد.

به گزارش پایگاه خبری الحقیقه سوریه، به گفته این دیپلمات، دولت سوریه با کشورهای اروپایی همکاری امنیتی دارد و می تواند از طریق تماس تلفنی که با آلمان برقرار می کند، به اطلاعات مفصلی درباره کشته های جبهه النصره و سازمان "دولت اسلامی عراق و شام" دست یابد که این اطلاعات، اثر انگشت، گروه خونی و نمونه دی.ان.ای آنها را شامل می شود.

وی با اشاره به آزمایش نمونه دی.ان.ای عمار الجزراوی که دولت سوریه آن را در اختیار مراجع امنیتی اروپایی قرار داده است، خاطر نشان کرد که نتایج آزمایش ها نشان می دهد که جزییات وراثتی عامل این انفجار، نشان دهنده ارتباط خویشاوندی او با عامل انفجار خودروی حریری است، از آن گذشته، هر دو شخص، ساکن یک منطقه بوده اند.

بازرسان کمیته تحقیق بین المللی در خصوص ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان، تاکید کردند اطلاعات وراثتی به دست آمده از دندان آسیای عامل انفجار، امکان دستیابی به جزییات وراثتی و مکان زندگی او از نظر جغرافیایی را فراهم و ثابت کرد که در منطقه ای شبه بیابانی زندگی می کرده است که حاوی تاسیسات صنعتی بوده است و همین مساله سبب شده نسبت مشخصی از سموم متراکم در هوا، وارد بدن شخص شود.

در تماسی که پایگاه خبری الحقیقه با یکی از منابع خود در دفتر دادستان دادگاه حریری داشت، متوجه شد عامل انفجار خودرو حریری، حدود 20 سال در شهر الزرقاء اردن زیسته است، اما این منبع حاضر نشد مشخص کند که عامل انتحاری اردنی بوده است یا اردنی ِ فلسطینی الاصل.

شهرک تاریخی معلولا توسط تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه های مسلح در ماه گذشته هدف حمله قرار گرفت که با دخالت ارتش سوریه، گروه های تروریستی با تلفات سنگین ناچار به عقب نشینی و فرار از این شهرک شدند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها