مالکی گفت تروریست ها عراق را دچار تفرقه کرده اند

مالکی گفت تروریست ها عراق را دچار تفرقه کرده اند
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 20:23

به دنبال اقدامات تروریستی در عراق و کشتار روزمره مردم بی گناه این کشور، "نوری مالکی"، گفت: عراق به صحنه کشتار انسان ها بر اساس هویت و نام و نشان آنها به دست تروریست ها تبدیل شده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، نخست وزیر عراق در سخنانی که از شبکه "العراقیه" پخش شد، اظهار داشت که تروریست ها و فتنه گران، توانسته اند بین عراقی ها تفرقه بیندازند.

خشونت و اقدامات تروریستی روزمره در عراق از چند ماه پیش تا کنون شدت یافته و گاهی نیز رنگ و بوی فرقه گرایی به خود گرفته است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی فرانس پرس که با استفاده از منابع امنیتی و بیمارستانی رسمی عراق تهیه شده، از ابتدای سبتامبر جاری تا کنون 660 تن در عراق بر اثر اقدامات تروریستی کشته شده اند و اغلب آنها در مجالس عزاداری شیعه و سنی هدف حملات تروریستی قرار گرفته اند.

گفته می شود که عربستان سعودی به همراه ترکیه به عنوان مهمترین حامیان گروه های تروریستی و تکفیری مهمترین نقش را در بر هم زدن ثبات این کشور دارند. آنکارا و ریاض که این روزها در سوریه در باتلاف گیر افتاده اند، تلاش دارند تا با انجام حملات تروریستی خونین، اراده مردم عراق را نابود کنند و بار دیگر متحدان ورشکسته خود را به قدرت برسانند.

در این میان برخی از کارشناسان مسایل سیاسی در منطقه از اینکه چرا مالکی حاضر نیست به صورت مستقیم - با توجه به شواهد و مدارک بسیار - عربستان و ترکیه را عامل ترورهای خونین این کشور معرفی و از آنها در مجامع جهانی شکایت کند، ابراز تعجب می کنند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها