درگیری ها در سودان امروز هم ادامه داشت

درگیری ها در سودان امروز هم ادامه داشت
جمعه 5 مهر 1392 - 20:55

صدها سودانی امروز نیز با تظاهرات در پایتخت و شهر ام درمان، به تصمیم دولت سودان برای حذف یارانه های سوخت اعتتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف سودان در روزهای گذشته شمار زیادی کشته و یا زخمی برجای گذاشت.

گزارش های منابع خبری از سودان حاکی از آن است که حدود 500 نفر در منطقه جبره در جنوب خرطوم تظاهرات کردند و شعارهایی با مضمون دعوت به مسالمت آمیز بودن سر می دادند.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای امنیتی سودان برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گازهای اشک آور استفاده کردند و شمار زیادی از آنان را بازداشت کردند.

در شهر ام درمان در غرب پایتخت نیز صدها نفر تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند و شعارهایی با مضمون "مردم خواهان سرنگونی نظام هستند" سر می دادند.

بر اساس گزارش، شمار زیادی از نیروهای امنیتی سودان در خیابان های شهر خارطوم با هدف حمایت از ساختمان های دولتی و ایستگاه های پمپ بنزین مستقر شده اند.

بنا به اعلام مسئولان سودانی، درگیری های میان نیروهای پلیس سودان و معترضان در روزهای گذشته دست کم 29 کشته برجای گذاشت، این درحالی است که گروه های حقوق بشر، میزان کشته ها را بیش از یکصد نفر اعلام کرده اند.

در این میان برخی از منابع مطلع تاکید دارند که عربستان سعودی از جمله حامیان معترضان در سودان به شمار می رود و گرانی بنزین در این کشور تنها بهانه ای برای شروع و گسترش اعتراضات بوده است. عملکرد شبکه های خبری تلویزیونی وابسته به سعودی ها نیز این مساله را به خوبی آشکار می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها