ورود دوربین العالم به داخل تونلهای جوبر در سوریه + فیلم

يکشنبه 7 مهر 1392 - 15:37

خبرنگار شبکه العالم از هلاکت شمار قابل توجهی از عناصر مسلح در عملیات نیروهای ارتش در "جوبر" خبر داد و تأکید کرد؛ بیشتر این عناصر مسلح تبعه کشورهای عربی بودند.

خانم "دارین فضل" روز یکشنبه گزارش داد، ارتش سوریه برای پاکسازی بقیه مناطق جوبر از وجود گروه های مسلح، طی 3 عملیات در محور پل "زملکا" نیرو پیاده کرد.
یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش به خبرنگار العالم گفت: ما اکنون در منطقه شمالی پل زملکا و در عمق حدود 200 متری قرار داریم؛ اکنون با پیاده روی در این منطقه به دنیا نشان می دهیم که این منطقه امن است و ما این منطقه را از وجود عناصر مسلح پاکسازی کرده ایم.
ارتش سوریه با اعزام یگانهای ویژه خود به عمق مواضع گروه های مسلح نفوذ کرده است، به صورتیکه عناصر مسلح برای جلوگیری از شناسایی کشته شدگان خود، پیش از فرار از منطقه اجساد آنها را سوزانده اند.
خبرنگار العالم گفت: پس از محاصره شدن عناصر جبهه النصره در یکی از ساختمانهای این منطقه، شمار قابل توجهی از آنها از پای در آمدند.
عناصر مسلح برای نقل و انتقال بهتر و هدف قرار دادن نیروهای ارتش، دیوار ساختمانها را تخریب کرده و چندین تونل حفر کردند به صورتیکه بعضی از این تونلها جهت تأمین سلاح و مهمات، جوبر را به مناطق مجاور ارتباط داده است.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: این محور صحنه درگیریهای سنگینی است، به صورتیکه  تک تیراندازان عناصر مسلح در ساختمانهای مرتفع مستقر شده اند.
هدف از این عملیات سنگین نیروهای ارتش، جدا سازی جوبر از مناطق زملکا و عربین در غوطه شرقی و تأمین امنیت گذرگاه شمالی دمشق و فعالسازی جاده جنوبی است که بیش از یکسال است از دسترس خارج شده است.
MKH-28-22:41

پربیننده ترین خبرها