گزارش دوربین العالم از گذرگاه مرزی سوریه و لبنان

دوشنبه 1 مهر 1392 - 13:31

ريف دمشق(العالم) ـ ارتش سوريه با آغاز عمليات علیه گروه های مسلح و تروریستی در چند محور، نظارت و کنترل مناطق هم مرز با لبنان را افزایش داده است.

"حسام زیدان" خبرنگار العالم روز دوشنبه گزارش داد، ارتش سوریه گذرگاه مرزي "جديده يابوس" در مرز سوريه و لبنان را با وجود حملات متعدد گروه های مسلح همچنان تحت کنترل دارد، و  رفت و آمد در این گذرگاه تحت نظارت نیروهای ارتش صورت می گیرد.
وی افزود: ارتش سوریه توانسته است این گذرگاه را از حملات عناصر مسلح مستقر در كوه هاي الزبداني و روستاهاي "كفير يابوس" و "يابوس" ایمن نگه دارد، و حملات مکرر گروه هاي مسلح براي گرفتن این گذرگاه به شکست انجامیده است.
يكی از فرماندهان عملیاتی ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: اين گذرگاه، بسیار مهم و راهبردي است، و راه ارتباطی دمشق و بيروت به شمار می آید.
وی با اشاره به روابط دمشق و بيروت خاطرنشان کرد: مقاومت لبنان همواره از مواضع سوريه در قبال گروه هاي تروريستي حمايت کرده است.
این فرمانده سوری ادامه داد: گذرگاه مرزی سوریه و لبنان، همواره هدفي راهبردي براي گروههاي تروريستي به شمار مي آيد؛ اما آنها هر بار در حملات خود ناكام ماندند ونتوانستند از اين گذرگاه عبور كنند.
عمليات ارتش هم اکنون به سمت نوار مرزي كه شاهد نفوذ گروه هاي مسلح از روستاهاي البقاع غربي در لبنان است، امتداد یافته تا مرزها تحت كنترل کامل ارتش در آید و محل نفوذ عناصر مسلح از لنبان به سوریه مسدود شود.
يكی از افسران ارتش سوریه نیز به خبرنگار العالم گفت: ما اينك در مرزهاي سوریه و لبنان و پشت خاکریز مرزی مستقر هستيم، تا از نفوذ افراد مسلح و گروه هاي تروريستي به کشور جلوگیری کنیم.
یکی دیگر از افسران سوری نیز اظهار داشت: در جایی که ما مستقر هستیم سمت راست ما منطقه المصنع، عنجه، الصويره، و "وقفه موقف العرب" و "عيتا الفخار" قرار دارد و در سمت ديگر مرزهاي لبنان قرار دارد که يكي از راه هاي ورود سلاح و عناصر مسلح به داخل سوريه است.
وی گفت: ارتش سوريه توانست بخش بزرگي از منطقه مرزی را تحت كنترل خود درآورد و آن بخش از مرز که تحت کنترل ما قرار ندارد نیز بخشهاي ناهموار بوده و داری موانع طبیعی است که مانع نفوذ عناصر مسلح مي شود.

ارتش سوريه با راهبردي كه اتخاذ كرده ورودي هاي كشور را تحت كنترل درآورده و مانع نفوذ عناصر مسلح شده است.
08:32

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها