لاوروف فاش کرد:

پیشنهاد مهم ایران در قطعنامه خلع سلاح شیمیایی

پیشنهاد مهم ایران در قطعنامه خلع سلاح شیمیایی
دوشنبه 8 مهر 1392 - 17:02

العالم - وزیر خارجه روسیه گفت: پیوستن همه کشورها به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی که در قطعنامه نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه آمده است، پیشنهاد ایران بود که مورد حمایت آمریکا هم قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" گفت: در کنفرانس لاهه در زمان رای گیری درباره نقش کنوانسیون منع استفاده از تسلیحات شیمیایی برای اجرای برنامه نابودسازی تسلیحات شیمیایی در سوریه، بند ویژه‌ای به قطعنامه اضافه شد و بر اساس آن از تمامی کشورهای غیر عضو خواسته شده است تا به این کنوانسیون بپیوندند. این پیشنهاد را ایران داد و مورد حمایت آمریکا هم قرار گرفت.
لاوروف در مصاحبه با روزنامه «کامرسانت» روسیه، تاکید کرد: ایران دو بار قربانی حملات شیمیایی شده است، بنابراین واضح است که منع استفاده از این تسلیحات برای ایران اهمیت خاصی دارد و من فکر می‌کنم که این پیشنهاد کاملا بجا و درست ارائه شد.
189 کشور جهان تاکنون به این کنوانسیون پیوسته‌اند، در حالی‌که کشورهای آنگولیا، مصر، کره شمالی، میانمار و سودان جنوبی و «رژیم اشغالگر قدس» از عضویت در این پیمان خودداری می کنند.
شورای امنيت سازمان ملل جمعه گذشته قطعنامه خلع سلاح شیمیایی سوریه را به اتفاق آرا تصویب کرد. اين قطعنامه از بين بردن سلاح‌های شيميايی سوريه را الزام‌آور می‌داند، اما برای اجرای آن استفاده از زور طبق ماده هفت منشور شورای امنيت مطرح نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها