گروه‌های مسلح در سوریه به جان یکدیگر افتاده‌اند

گروه‌های مسلح در سوریه به جان یکدیگر افتاده‌اند
چهارشنبه 10 مهر 1392 - 20:11

فعالان سیاسی، درگیری های خونین روز چهارشنبه میان گروه های مسلح و عناصر وابسته به سازمان القاعده در نزدیکی مرز ترکیه را نشان دهنده اختلاف عمیق مخالفان دولت سوریه با یکدیگر دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، ماه گذشته، کنترل منطقه مرزی اعزاز را به دست گرفت و عناصر یک گروه مسلح رقیب را از این منطقه بیرون راند، این مساله سبب شد، ترکیه گذرگاه مرزی را که در پنج کیلومتری این منطقه قرار داشت، مسدود کند.

داعش از آن زمان، جایگاه خود را در این منطقه، تثبیت کرد و همین مساله به بروز درگیری های متعدد میان عناصر این گروه با جنگجویان لشکر عاصفة الشمال (توفان شمال) انجامید.

دیده بان حقوق بشر سوری که در سراسر کشور منابع خبری دارد، خبر داد که درگیری شدید این دو گروه، چهارشنبه از سر گرفته شده است.

منبع آگاه دیده بان حقوق بشر سوری، افزود: گزارش هایی از پیشروی جنگجویان "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) به سمت پایگاه های لشکر توفان شمال و پست های ایست بازرسی در نزدیکی گذرگاه مرزی ترکیه و روستاهای اطراف منطقه اعزاز دریافت شده است.

درگیری های داخلی میان عناصر مسلح سوری، به تضعیف مخالفان دولت سوریه انجامیده است و علت اغلب این درگیری ها، اختلاف بر سر اراضی و غنایم جنگی و تلاش برای چیرگی بر منافع و ثروت ها و قاچاق آن ها بوده است.

عناصر گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام که در عراق نیز فعال هستند، اغلب از کشورهای بیگانه هستند و در میان دیگر گروه های تروریستی مسلح در سوریه، گروهی کاملاً "غیر سوری" به شمار می رود.


26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها