گزارش خبرنگار العالم از سوریه؛

عناصر مسلح در کدام مناطق سوریه بایکدیگر درگیر شده اند؟

عناصر مسلح در کدام مناطق سوریه بایکدیگر درگیر شده اند؟
پنج‌شنبه 4 مهر 1392 - 20:15

خبرنگار شبکه خبری العالم با اشاره به نقش ترکیه در اعزام عناصر گروه جبهه النصره به سوریه، از درگیری میان گروه های مسلح در این کشور و همچنین حمله آنها به مناطق کرد نشین خبر داد.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم روز پنجشنبه گزارش داد؛ گروه های تکفیری، به درخواست دولت ترکیه درگیر جنگ با کردها در سوریه شده اند. سازمان دولت اسلامی عراق و شام، هزار جنگجو را از مرزهای ترکیه برای جنگ با کردها وارد سوریه کرده است و این در حالی است که کردها تاکنون شمار بسیار زیادی از عناصر جبهه النصره و داعش را به هلاکت رسانده اند.
خبرنگار العالم در دمشق افزود: درگیری ها میان گروه های تندرو و در راس آن ها جبهه النصره و گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" در شمال سوریه، در چندین محور آغاز شده و شدت گرفته است. مهم ترین درگیری های این گروه ها با یکدیگر، در حلب، ادلب، لاذقیه و حومه آن، حسکه، رقه و در قامشلی در جریان است.
برپایه این گزارش، هدف عناصر تندرو از این درگیری ها، به چنگ آوردن سهم بیشتری از اراضی سوریه به منظور اعلام موجودیت تحت عنوان "امارت اسلامی" است. بخشی از این تلاش ها نیز به درخواست دولت ترکیه، با هدف دور کردن کردها از مرزهای سوریه و ترکیه صورت می گیرد.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: درگیری عناصر گروه های تندرو گاهی پراکنده و در برخی اماکن خشونت بار بوده است که از میان آن ها می توان به درگیری های راس العین در الحسکه و همچنین تل ابیض در الرقه اشاره کرد. این مناطق با توجه به بافت جمعیتی کُرد و عرب و همچنین به سبب نزدیکی به مرزهای ترکیه، عرصه شدیدترین درگیری ها بوده است.
حسام زیدان اظهار داشت، عناصر مسلح به ویژه جبهه النصره و داعش (دولت اسلامی عراق و شام)، روز گذشته دستکم هزار جنگجو را برای درگیری با کمیته های حمایت از کُردهای سوریه، در مرزهای ترکیه مستقر کردند.
پیاده کردن عناصر مسلح در مرز ترکیه پس از آن صورت گرفت که در درگیری های منطقه بنی زید میان کمیته های حمایت از کُردها و افراد وابسته به جبهه النصره شمار بسیار زیادی از عناصر مسلح و به ویژه مزدوران جبهه النصره، به هلاکت رسیدند.

26-10:38
26

 

پربیننده ترین خبرها