گزارش العالم از حملات داعش به گروه‌های مسلح در سوریه

گزارش العالم از حملات داعش به گروه‌های مسلح در سوریه
چهارشنبه 10 مهر 1392 - 22:18

چند روز پس از ضرب الاجل 48 ساعته "دولت اسلامی عراق و شام" در حلب، امروز "داعش" اعلام کرد پس از پایان مهلتی که برای"ارتش آزاد" تعیین کرده است به منطقه "معرة مصرین "در ادلب حمله خواهد کرد.

به گزارش "حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم در دمشق، دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" به عناصر ارتش آزاد تا امروز مهلت داده بود که خود را تسلیم کنند و سلاح هایشان را تحویل دهند. با تمام شدن این مهلت، داعش اعلام کرد به منطقه "معرة مصرین" حمله خواهد کرد و عناصر ارتش آزاد را از آن بیرون می راند.

داعش 3 روز پیش نیز در حلب به مخالفانش 48 ساعت مهلت داده بود تا سلاح های خود را تحویل داده و تسلیم شوند. روز گذشته این گروه پس از پایان ضرب الاجل در حالی که از یک سو با ارتش سوریه و از سوی دیگر با مبارزان کرد در جنگ است، در مناطقی از حلب به مخالفانش حمله ور شد.

اما امروز منابع محلی در استان ادلب خبر دادند ارتش آزاد به منظور مقابله با حمله نیروهای داعش، استحکامات امنیتی و نظامی گسترده ای در اطراف ادلب در نظر گرفته است؛با این حال ورود نیروهای داعش به این منطقه قطعی شده است.

نیروهای دولت اسلامی عراق و شام، امروز عملیات نظامی خود را ضد عناصر لشکر "توفان شمال" در نزدیکی مرزهای ترکیه از سر گرفت و همه گذرگاه های منتهی به ترکیه را در این منطقه را به کنترل خود در آوردند.

خبرنگار شبکه العالم همچنین از ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در چندین محور خبر داد و گفت: مهم ترین محور عملیات نظامی ارتش سوریه، "ریف دمشق" بود. ارتش عناصر مسلح ِ مستقر در منطقه "النشابیه" و "عربین" را در اقصی نقاط "الغوطه الشرقیه" هدف قرار داد و پاکسازی مناطق اطراف "حرستا" و "دوما" را برای ورود به شهر دوما در دستور کار قرار داد.

دوما یکی از مهم ترین پناهگاه های عناصر مسلح در الغوطه شرقی به شمار می رود.ارتش سوریه همچنین، عناصر مسلح را در مناطق "جیرود"، کشتزارهای "الناصریه" و منطقه "الغطنه" هدف قرار داد.

در مرکز این کشور نیز، ارتش به تعقیب گروه های مسلح در شرق "حمص" و همچنین در مناطق اطراف "جب الجراح" و "المخرم" ادامه داد، عناصر مسلح در این مناطق، تا صحرای تدمر فعالیت مسلحانه دارند.

ارتش سوریه، گروه های مسلح مستقر در حومه شمالی حمص را نیز هدف قرار داد، در این منطقه، شمار زیادی از تک تیراندازان مستقر هستند.نیروهای ارتش سوریه همچنین اماکن استقرار عناصر مسلح در مناطق "عندان"، "قتان" و "مایر" را هدف قرار داد و درگیری نیروهای ارتش با عناصر مسلح در "الریف الجنوبی" نیز ادامه یافت و نظامیان سوری عناصر مسلح را در منطقه "ابوظهور" هدف قرار دادند.

2-14:4
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها