با فضاحت تمام صورت گرفت

فرار ارتش آزاد در برابر نیروهای داعش در اتارب

فرار ارتش آزاد در برابر نیروهای داعش در اتارب
جمعه 5 مهر 1392 - 19:10

گروه تروریستی " دولت اسلامی عراق و شام (داعش) " پس از تصرف اکثر مناطق استان های الرقه و حلب سوریه در پی سیطره بر مناطقِ تحت تصرف دیگر گروه های تروریستیِ وابسته به ارتش آزاد سوریه برآمد و به تازگی منطقه الاتارب در 30 کیلومتری جنوب غرب حلب، اراضی غربی این منطقه و گذرگاه باب الهوی در مرز سوریه و منطقه اشغالی اسکندرون را تصرف کرد . اتارب جزء اولین مناطقی بود که جبهه النصره با نیروهای خارجی خود به آن حمله کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری آسیا، گروه های وابسته به ارتش آزاد سوریه که در منطقه شیخ سلیمان مستقرشده بودند، به محض اطلاع از رسیدن نیروهای داعش به الاتارب تجهیزات خود را رها کردند و گریختند . یکی از افراد مسلح در صفحه خود در فیسبوک اعلام کرد "اعضای ارتش آزاد سوریه و دیگر گروه های مسلح به محض شنیدن خبر نزدیک شدن داعش همچون موشی که با دیدن گربه زباله دانی را رها کرده و فرار کند، فرار می کنند".

این فرد مسلح گفت که اکثر افراد مسلحی که الاتارب تحت تصرف آنها بود ، اتباع کشورهای مختلف هستند و به زبان ها و لهجه های متفاوت حرف می زدند، تعداد آنها بین 2500 نفر تا سه هزار نفر بود که 70 درصد آنها اتباع کشورهای عرب و غیرعرب هستند، بسیاری از آنان قبلاً در کشورهائی مانند لیبی و افغانستان جنگیده بودند و دارای مهارت جنگی بالائی هستند، اموال بسیاری نیز در دست دارند و توانسته اند با این اموال هزاران نیروی دیگر گروه های مسلح را مانند ارتش آزاد سوریه به صفوف خود ملحق کنند و سلاح هائی را نیز از ارتش آزاد سوریه بخرند. فرد مسلح مذکور اعلام کرد که ارتش آزاد سوریه ماه میلادی گذشته (اوت) 10 تُن اسلحه و مهمات به داعش فروخت که این اسلحه و مهمات را به واسطه ترکیه از آمریکا و  فرانسه دریافت کرده بود.
سلیم ادریس رئیس ستاد گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه نیز در مصاحبه چند وقت پیش خود با روزنامه فایننشال تایمز گفته بود که نیروهاش فقط به دنبال جمع آوری پول و یافتن منابع مالی هستند.
فرد مسلح مذکور در ادامه گزارش خود از ورود نیروهای وابسته به دولت اسلامی عراق و شام به اتارب نوشت: داعش خود را برای حمله به شهر منبج بزرگترین شهر حومه شمال شرقی استان حلب آماده می کند و می خواهد که این شهر را بدون خونریزی تصرف کند، بنابراین از گروه های مسلحی که این شهر را تحت کنترل خود دارند، می خواهد که تسلیم شوند وگرنه برای تصرف این شهر متوسل به زور خواهد شد . داعش همچنین درپی تصرف مناطق حومه استان ادلب است .
فرد مسلح دیگری که در منطقه جسرالشغور فعالیت می کند، اعلام کرد که اطلاعات موثقی از داعش دریافت کرده است که حاکی از تصمیم این گروه برای حمله به مناطق حومه ادلب است و سیطره داعش بر الاتارب مقدمه ای برای حرکت به سوی مناطق حومه شمالی و شرقی ادلب بود به خصوص اینکه الاتارب کمتر از 25 کیلومتر با مناطق حومه شمالی ادلب فاصله دارد .
خبر دیگر اینکه ارتش آزاد سوریه یک اتوبوس حامل 36 نفر را که همه سرنشینان آن زن، کودک و پیرمرد بودند و از حلب به سوی دمشق حرکت می کردند در نزدیکی روستای الزربه ربود. شاهدان اعلام کردند که سرنشینان این اتوبوس اهالی شهرهای شیعه نشین و تحت محاصره "الزهراء" و "نبل" هستند.

به گزارش العالم مدارک و شواهد متعددی وجود دارد که ترکیه و عربستان در رقابت و یا همکاری با هم تلاش دارند همه نیروهای فعال مسلح در سوریه را تحت فرماندهی داعش درآورده و از این رو صدها میلیون دلار به سران این گروه تروریستی پرداخت کرده اند تا علاوه بر خرید تسلیحات در حوزه آنها، افراد رزمی آنها را نیز خریداری کند. این درست بر خلاف سیاستی است که دولت آمریکا در قبال گروه های وابسته به القاعده دارد اما آنکارا و ریاض برای نابود کردن کامل سوریه و طولانی کردن جنگ در حال تقویت تروریست های داعش هستند.

پربیننده ترین خبرها