آیا این پیامی از طرف آمریکا است:

فلتمن و تمدید دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان

فلتمن و تمدید دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان
جمعه 12 مهر 1392 - 17:22

جفری فیلتمن سفیر سابق آمریکا در لبنان گفت: میشل سلیمان رییس جمهور لبنان به خاطر ثبات نسبی در کشورش مستحق ستایش است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی این سخن فیلتمن که معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز هست را پیام آمریکا برای تمدید دوره ریاست جمهوری وی که مه 2014 به اتمام خواهد رسید، دانستند. 
احمد فتفت نماینده فراکسیون المستقبل در مجلس لبنان به خبرگزاری آسیا گفت: سخن فیلتمن در واقع ارزیابی سیاسی وی است چون سلیمان مخالف هر گونه تمدید می باشد، تجربه گذشته ما نیز تمدید را به صلاح نمی داند.
این عضو جریان 14مارس افزود: ما خواهان حفظ قانون اساسی و انتخاب رییس جمهور جدید حداکثر تا 25 مه 2014 هستیم، اما بعید نیست شرایط سیاسی، نقشی موثر در زمینه انتخابات ریاست جمهوری ایفا نماید.
ناجی گاریوس نماینده فراکسیون تغییر و اصلاح گفت: نمی توان نقش سلیمان در دور ساختن لبنان از پیامدهای بحران لبنان را نادیده گرفت، البته سخن فیلتمن که یکی از مسئولان سیاست خارجی آمریکاست، دیدگاه وی نسبت به وضعیت سیاسی لبنان است لذا به نظر می رسد خود وی بیش از هر فرد دیگر برای تفسیر سخنش درباره میشل سلیمان مناسب تر است. 
گاریوس تشکیل دولتی متشکل از تمام جناح های سیاسی را اقدامی موثر در زمینه تسهیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده لبنان دانست.    
سخن فیلتمن در حالی بیان شد که لبنان با مشکلاتی مانند بحران سوریه، ادامه خلاء در قوه مجریه و ناتوانی تمام سلام نخست وزیر مکلف در زمینه تشکیل یک دولت فراگیر به خاطر اختلاف گروه های سیاسی داخل و همچنین اختلاف پشتیبانان منطقه ای و بین المللی شان مواجه است.  
فیلتمن مدتی قبل گفته بود: لبنان از مشکلات زیادی رنج می برد، ما درگیری های طرابلس و انفجار بمب در ضاحیه جنوبی را دیدیم، خطر انفجار طایفه ای نیز همواره وجود دارد، اما با نگاهی به بحران سوریه و روابط سوریه و لبنان، می توان دریافت غرق نشدن لبنان در بحران سوریه، دستاوردی مهم برای مردم لبنان است که در این بین میشل سلیمان توانست لبنان را تا حد امکان از مشکلات سیاسی و امنیتی سوریه دورنگه دارد لذا این اقدامی فوق العاده است.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها