13 زائر بارگاه امام جواد (ع) در عراق شهید شدند

13 زائر بارگاه امام جواد (ع) در عراق شهید شدند
يکشنبه 14 مهر 1392 - 18:57

العالم - منابع آگاه پلیس عراق، روز یکشنبه، شمار تلفات انفجار تروریستی که زائران بارگاه امام جواد (ع) را در نزدیکی مسجد جامع النداء در بغداد هدف قرار داد، 13 شهید و 29 زخمی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه که السومریه نیوز نام آن ها را اعلام نکرد، خاطر نشان کردند: در انفجارظهر امروز، در مسیر تردد زائران بارگاه امام محمد تقی، جواد الائمه (ع) در منطقه الوزیریه در شمال بغداد، 13 نفرکه یکی از آن ها افسری با رتبه سروانی بود، شهید شدند و 29 تن دیگر که اکثر آن ها از زائران بارگاه امام جواد (ع) نهمین پیشوای شیعیان بودند، زخمی شدند.

به گفته این منبع، نیروهای امنیتی، محل انفجار را محاصره و از نزدیک شدن مردم به آن جلوگیری کردند و در این میان آمبولانس ها برای انتقال زخمی ها به مکان انفجار شتافتند.

پیش از این انفجار نیز، یک انتحاری که کمربند انفجاری به همراه داشت، خود را در میان زائران امام نهم شیعیان حضرت امام جواد (ع) در منطقه الوزیریه در شمال شرقی بغداد منفجر شد که از شمار تلفات این انفجار، اطلاعاتی در دست نیست.

در منطقه حی الصناعی واقع در منطقه البیاع در جنوب بغداد نیز، عناصر مسلح ناشناس با تیراندازی به زائران امام جواد (ع) چهار تن زخمی شدند که حال دوتن از آنان وخیم توصیف شده است.

علاوه بر این، یک انتحاری که کمربند انفجاری به خود بسته بود، دیروز، شنبه، با منفجر کردن خود در میان زائران امام نهم شیعیان، 25 زائر از جمله سه تن از عناصر پلیس فدرال را به شهادت رساند و 45 تن را نیز زخمی کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها