توسط حماس صورت گرفت

محکومیت ابراز تاسف عباس از مرگ خاخام یهودی

محکومیت ابراز تاسف عباس از مرگ خاخام یهودی
سه شنبه 16 مهر 1392 - 08:47

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" اقدام محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان به تسلیت مرگ عوفادیا یوسف، خاخام تندرو یهودی به دشمن صهیونیستی را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سخنگوی جنبش حماس در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد: ما به شدت ابراز تاسف عباس نسبت به مرگ خاخام تندرو یهودی را محکوم می کنیم.

دکتر صلاح بردویل افزود: اقدام عباس جای بسی تاسف است و او به هیچ وجه حق ندارد به نمایندگی از ملت فلسطین چنین اقدام خودسرانه ای را انجام داده و به اسم ملت فلسطین به دشمن صهیونیستی تسلیت بگوید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بردویل تصریح کرد که یوسیف یکی از صهیونیست های افراطی و جنایتکاری است که در گذشته همواره ملت فلسطین را مورد حمله قرار می داد و آن ها را سوسک و افعی می خواند و هر کس که نسبت به مرگ او متاسف باشد، خود نیز همانند اوست.

وی خاطر نشان کرد که اهانت عباس به ملت فلسطین به اوج خود رسیده و او بی کلی حافظه خود را از دست داده، چطور می شود مرگ جنایتکاری را تسلیت گفت که قتل و کشتار فلسطینیان را جایز می دانست و تا لحظه مرگش در این امر مشارکت داشت؟

سخنگوی جنبش حماس با اشاره به اینکه عباس بی نهایت از ملت فلسطین فاصله گرفته و آرمان فلسطین را به کلی زیر پا گذاشته، تصریح کرد که عباس در تمامی تجاوزات و جنایت های دشمن صهیونیستی در سرزمین های اشغالی اعم از شهرک سازی، حملات و تعرضات روزانه به مقدسات فلسطینیان و تعقیب و بازداشت مبارزان مقاومت شریک است.

دکتر صلاح بردویل بیان کرد که عباس همچنان با ادامه مذاکرات بی نتیجه سازش با دشمن صهیونیستی که تنها زمینه را برای تشدید جنایت های این رژیم علیه مقدسات فلسطین و بازداشت مبارزان مقاومت و یهودی سازی سرزمین مقدس فلسطین هموار می کند، ملت و آرمان فلسطین را به بازی می گیرد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آهارونوت شامگاه روز دوشنبه اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مرگ عوفادیا یوسیف، خاخام تندرو یهودی و رهبر معنوی حزب "شاس" را تسلیت گفته است.

عباس در سخنانی در دیدار با اعضای لابی صهیونیستی حامی راه حل تشکیل دو دولت به ریاست "حیلک بار" عضو کنست صهیونیستی از حزب "کار" در مقر تشکیلات خودگردان در رام الله عنوان کرد: «مدت ها پیش با خانواده خاخام یوسف در شهر رام الله دیدار کرده بودم و می خواهم از همینجا مرگ وی را از طرف خود و ملت فلسطین به خانواده وی تسلیت عرض کنم.»

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها