تاریخ و مکان محاکمه مرسی اعلام شد

تاریخ و مکان محاکمه مرسی اعلام شد
پنج‌شنبه 18 مهر 1392 - 09:19

اولین جلسه محاکمه "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر به همراه 31 نفر از سران اخوان المسلمین روز چهارم نوامبر آینده در دانشکده پلیس "طره" در قاهره برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، قرار است رئیس جمهور برکنار شده مصر به همراه افراد مذکور به اتهام قتل و تشویق به قتل، خشونت و سرکوب تظاهرکنندگان مسالمت جو مقابل کاخ ریاست جمهوری "الاتحادیه" در دسامبر سال گذشته، در دادگاه استیناف قاهره محاکمه شود.
از سوی دیگر، یک منبع امنیتی مصری به روزنامه الاهرام اعلام کرد که به دنبال پیشنهاد دستگاههای مرتبط با روند محاکمه مرسی و رهبران جماعت اخوان المسلمین، این محاکمه ها در دانشکده پلیس "طره" برگزار خواهد شد و این دستگاهها، دلیل انتخاب دانشکده پلیس "طره" را نزدیکی آن به زندان مشهور "طره"، دانسته اند. از این رو در حال حاضر سالن دادگاه برای انجام محاکمه آماده می شود.
یک منبع قضایی نیز اظهار داشت که روند محاکمه در دایره 32 دادگاه جنایی قاهره به ریاست "احمد صبری یوسف" برگزار خواهد شد و نامبرده درباره چگونگی پوشش رسانه ای تصمیم گیری خواهد کرد و مجوزهای لازم در این باره پس از تعطیلات عید قربان صادر خواهد شد.
در میان متهمان، نام "عصام العریان"، "محمد البلتاجی"، "اسعد الشیخه"، "احمد عبدالعاطی"، "ایمن عبدالرؤوف"، "وجدی غنیم"، "علاء حمزه"، "عبدالرحمن عز"، "احمد المغیر" و "جمال صابر" مشاهده می شود.
از سوی دیگر، "احمد البرعی" وزیر همکاری های اجتماعی، دیروز حکم انحلال نهایی اخوان المسلمین را صادر کرد.

پربیننده ترین خبرها