جزئیات شهادت "یوسف النشمی" در بحرین

جزئیات شهادت
شنبه 20 مهر 1392 - 08:25

جریان "الوفاء الاسلامی" در بحرین با اعلام خبر شهادت "یوسف النشمی" تأکید کرد که این فعال بحرینی در نتیجه شکنجه و اهمال پزشکی به شهادت رسیده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "یوسف النشمی" که 17 اوت 2013 توسط نیروهای رژیم آل خلیفه بازداشت شده بود، سرانجام دیروز به شهادت رسید.
وی پس از بازداشت به حضور در تجمع اعتراض آمیز و آشوب متهم شد.
دادگاه رژیم آل خلیفه با توجه به اینکه پزشکان حالت وی را نزدیک به مرگ مغزی اعلام کرده بودند، مجبور شد در هشتم اکتبر او را آزاد کند.
"زینب عبدالعزیز" وکیل یوسف النشمی دادستانی کل را متهم کرده است که بدون توجه به وضعیت سلامتی وی، همچنان او را در بازداشت نگه داشته و خواستار محاکمه او شد، درحالیکه زندگی او به دستگاه های پزشکی متکی بود.
به گفته این وکیل بحرینی، یوسف النشمی به تحمل 45 روز بازداشت برای انجام تحقیقات متهم شده بود، و وضعیت سلامتی وی پس از بازداشت رو به وخامت گذاشت.
زینب عبدالعزیز تأکید کرد: در نتیجه اهمال مسئولان زندان درباره وضعیت سلامتی یوسف النشمی و حق او برای درمان، وی به وضعیتی نزدیک به مرگ مغزی دچار شد؛ و به جای صدور حکم آزادی وی و اجازه دادن به خانواده او برای فراهم کردن زمینه لازم جهت درمان، یوسف النشمی در بازداشت ماند تا محاکمه شود.
پزشک معالج یوسف گفته بود که وی دچار تورم مغزی و التهاب شدید شده و وضعیت او نزدیک به مرگ مغزی است.
"سعید الشهابی" دبیرکل جنبش "احرار" در بحرین تأکید کرد: اقدام صورت گرفته ضد یوسف النشمی، جرمی است که به دست شکنجه گران و با مشارکت مسئولان مجرم دادستانی صورت گرفته.
"یوسف النشمی" در نخستین ملاقات با برادرش پس از بازداشت شدن، به او گفت که در بازداشت مورد توهین لفظی قرار گرفته و به شدت از ناحیه سر و صورت و دست مورد ضرب و شتم قرار گرفته. وی در ابتدا اتهامات را رد کرد ولی پس از شکنجه مجبور شد به این اتهامات اعتراف کند.
در ملاقات بعدی مسئولان بازداشتگاه از تحویل گرفتن داروهایی که خانواده یوسف النشمی به همراه خود آورده بودند خودداری کردند. این در حالی بود که وضعیت سلامتی وی روز به روز بدتر می شد. به گفته خانواده النشمی، در ملاقاتهای بعدی از سخنان پراکنده وی کاملا مشخص بود که در هوشیاری کامل نیست. برادرش همچنین گفته است که مسئولان زندان دارویی ناشناخته به او می دادند که موجب می شد مقداری از حافظه اش را از دست بدهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها