توصیه نتانیاهو به غرب درباره هرگونه توافق با ایران

توصیه نتانیاهو به غرب درباره هرگونه توافق با ایران
شنبه 20 مهر 1392 - 13:16

سران رژیم صهیونیستی همه توان خود را برای جلوگیری از هرگونه توافق ایران و غرب در خصوص برنامه مسالمت آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته اند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در آستانه از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی که گویا به شدت از هرگونه تحولات در روابط ایران و غرب نگران شده، در ادامه تلاشهایش برای متقاعد کردن طرفهای غربی جهت خودداری از رسیدن به هرگونه توافق با ایران، مدعی شد: "رسیدن به توافقی بد و نصف و نیمه با ایران، بدتر از نرسیدن به هیچ توافقی است."
از سوی دیگر، فرانسه و انگلیس که در مذاکرات روزهای آینده گروه 5+1 با ایران شرکت دارند، هیأت‌هایی را برای گفت‌وگو با سران رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی فلسطین فرستاده اند.
روزنامه "هاآرتص" گزارش داد، سران این رژیم پس از دیدار با این هیأتهای اروپایی، درباره "آمادگی غرب برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران" ابرازنگرانی کرده‌اند.

در همین راستا "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با نتانیاهو به او اطمینان خاطر داد که کشورش در قبال برنامه هسته ای ایران جدی است.

اولاند همچنین اظهار داشت که پاریس منتظر اقدامات عملی رئیس جمهور جدید ایران است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از اولاند خواست در مساله هسته ای ایران هوشیار باشد و همانگونه که در مورد سوریه و مالی قاطعانه برخورد کرد، در مورد ایران نیز قاطعانه رفتار نماید.

هاآرتص همچنین در مطلبی دیگر به قلم "عاموس هارل" با اشاره به تلاشهای رژیم صهیونیستی برای كم اثر كردن موفقيت "حسن روحاني" رئيس جمهور ايران در سفر ماه گذشته به نیویورک خاطرنشان کرد، شكاف ميان آمريكا و ايران هنوز زياد است و با گفتگوهاي آتی نيز اين فاصله از بين نمي رود؛ اما فضاي حاكم بر جهان در حال حاضر، اقدام نظامي يك جانبه "اسرائيل" ضد ايران را بسيار مشكل و غيرممكن كرده است.

این درحالی است که سایت روزنامه آمریکایی "ورلد تریبیون" در مطلبی تحت عنوان "آخرین هشدار اسرائیل به ایران" بر اساس گزارش پژوهشکده آمریکایی "گیت استون" مدعی شد که رژیم صهیونیستی آماده حمله به تأسیسات هسته ای ایران است و بنیامین نتانیاهو که از نزدیکی روابط ایران و آمریکا نگران شده، در آستانه صدور فرمانی برای حمله هوایی به ایران قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها