دادگاه فدرال آمریکا، شنود مکالمات را قانونی اعلام کرد

دادگاه فدرال آمریکا، شنود مکالمات را قانونی اعلام کرد
شنبه 20 مهر 1392 - 17:51

دادگاه فدرال آمریکا سرانجام در برابر عمل انجام شده قرار گرفت و شنود مکالمات شهروندان آمریکایی توسط آژانس امنیت ملی را قانونی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پس از اختلافات و بحث های طولانی، سرانجام دادگاه فدرال آمریکا به آژانس امنیت ملی این کشور اجازه داد که جمع آوری "اطلاعات ضروری" از مکالمات تلفنی شهروندان این کشور را ادامه دهد.

جیمس کلبر مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا به تازگی از دادگاه نظارت بر سازمان های اطلاعاتی بیگانه، قانونی شدن جمع آوری اطلاعات از مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی را خواسته بود که دادگاه نیز با آن موافقت کرد. 

دادگاه در یک نشست غیرعلنی به بررسی اطلاعات موجود درباره اقدام دستگاههای امنیتی علیه تروریست های احتمالی و جاسوسان پرداخته بود؛ موضوعی که توسط ادوارد اسنودن افشا شد.

روزنامه گاردین در تاریخ 30 سپتامبر (8 مهر 92) با استناد به اطلاعات افشا شده توسط اسنودن نوشت: آژانس امنیت ملی آمریکا، پروفایل های میلیونها کاربر اینترنتی را که فعالیت های غیرقانونی ندارند، حفظ نموده است.

این دادگاه پیشتر مدعی شده بود که جمع آوری اطلاعات از تماسها و مکالمات تلفنی شهروندان توسط دولت، با قوانین - از جمله قانون آزادی فردی- مغایر نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها