ارتش سوریه منطقه البحاریه را پاکسازی کرد

ارتش سوریه منطقه البحاریه را پاکسازی کرد
شنبه 20 مهر 1392 - 21:07

ارتش سوریه، با پاکسازی منطقه البحاریه در غوطه شرقی از وجود عناصر مسلح، کنترل کامل آن را به دست گرفت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عناصر مسلح، چند روز پیش با اشغال این منطقه، آن را منطقه آزاد شده اعلام کرده بودند، اما ارتش سوریه نه تنها این منطقه بلکه 40 روستای دیگر در استان حلب را پاکسازی و آن ها را از شر عناصر مسلح رها کرد.
پایگاه خبری النشره، به نقل از یک منبع نظامی نوشت که ارتش سوریه، پس از فتح جاده خناصر- حلب، توانست 40 روستا را در در آن منطقه آزاد کند و خندق هایی را که طول برخی از آن ها به پنج کیلومتر می رسید، منهدم کند.
یکی از فرماندهان میدانی ارتش سوریه در عملیات غوطه اعلام کرد: منطقه البحاریه، چندین ماه است که تحت کنترل ارتش سوریه بود، اما عناصر مسلح 10 روز پیش و به دنبال عملیات ارتش سوریه در منطقه الدلبی در نزدیکی البحاریه، توانستند به این منطقه حمله کرده و در دژ مستحکم ارتش دور منطقه الغوطه رخنه کنند.
وی افزود: اما ارتش سوریه طی چند ساعت، ابتکار عمل را به دست گرفت و با عناصر مسلحی که در نقاط مختلف البحاریه مستقر شده بودند، درگیر شد. عناصر مسلح با فیلم برداری از این منطقه و پخش این فیلم ها ادعا کرده بودند که این منطقه را آزاد کرده اند، اما ارتش سوریه پس از عملیاتی چند روزه، این منطقه را به طور کامل تحت کنترل خود در آورد.
عناصر مسلح در درگیری هایی که در این منطقه با ارتش سوریه داشتند، متحمل خسارت های سنگین شدند و 93 تن از آنان به هلاکت رسید و یک خودرو "بی.ام.بی" که از آن برای حملات سنگین استفاده می کردند، منهدم شد.
ارتش سوریه در این عملیات، مقادیر زیادی بمب را در تونل ها و خندق های ایجاد شده توسط عناصر مسلح در منطقه الدلبی کشف و خنثی کرد.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها