همراهی دوربین العالم با ارتش سوریه در ریف دمشق

يکشنبه 21 مهر 1392 - 12:11

خبرنگار شبکه العالم در سوریه تأکید کرد، ارتش این کشور در ادامه پیشروی در غوطه شرقی ریف دمشق – پایتخت - مناطق دلبه، القاسمیه و البحاریه را از وجود گروه های مسلح پاکسازی کرده است.

خانم "دارین فضل" که نیروهای ارتش را در این عملیات همراهی کرده، روز یکشنبه گزارش داد؛ با توجه به حملات خمپاره ای گروه های مسلح از حومه شمالی و جنوبی دمشق به مناطق مسکونی پایتخت، عملیات ارتش برای پاکسازی این مناطق ادامه دارد.
ارتش سوریه چند ماه پیش منطقه غوطه شرقی را محاصره کرد تا با پیشروی در عمق این منطقه، گروه های تروریستی را سرکوب کند .
در همین راستا، نیروهای ارتش سوریه عملیاتی را در منطقه سکا نزدیک منطقه دلبه آغاز کردند، زیرا تک تیراندازان گروه های تروریستی با استقرار در اطراف این منطقه مردم را هدف قرار می دادند.
یکی از افسران ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: سکا منطقه ای تاریخی است و عناصر گروه های تروریستی به غارت آثار باستانی موجود در این منطقه می پرداختند؛ ارتش سرانجام این منطقه را باز پس گرفت .
وی افزود : تک تیراندازان گروه های مسلح در منازل منطقه دلبه مستقر شده بودند، و مردم به هیچ وجه نمی توانستند آزادانه تردد کنند.
دارین فصل در ادامه گزارش خاطرنشان کرد: گروه های موسوم به "جیش المسلمین" و " فرسان الحق" در منطقه دلبه مستقر بودند و ارتش تونلی را در این منطقه کشف کرد که مناطق مختلف را به یکدیگر متصل می کرد.
وی ادامه داد: گروه های مسلح کانال هایی گاه به طول 500 متر در منطقه دلبه حفر کرده اند که از این کانال ها برای تردد استفاده می شد.
"حران العوامید" ، "العباده" ، "العتیبه" و جربا از مناطقی هستند که در یک مسیر قرار دارند و گروه های مسلح از این مناطق برای وارد کردن اسلحه و افراد مسلح از اردن استفاده می کردند .
یکی از سنگین ترین درگیری های ارتش سوریه در مناطق القاسمیه و البحاریه به وقوع پیوست و نود و پنج درصد منطقه البحاریه هم اکنون از گروه های مسلح پاکسازی شده است .
یکی از افسران ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: نود و  پنج درصد منطقه البحاریه هم اکنون تحت کنترل ارتش است، و ما همچنان به پیشروی ادامه می دهیم .


MKH-12-22:42


 

پربیننده ترین خبرها