در دیدار اصحاب رسانه سوریه با مدیر شبکه العالم مطرح شد:

چرا شبکه‌های معاند در سوریه ناکام ماندند

چرا شبکه‌های معاند در سوریه ناکام ماندند
دوشنبه 22 مهر 1392 - 11:41

مدیر شبکه العالم تأکید کرد: شبکه العالم و رسانه های مقاومت با تهیه گزارش های مستند و زنده از مناطق مختلف درگیری درسوریه، اهداف شبکه‌های معاند را در این کشور ناکام گذاشته اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر سید احمد سادات در دیدار جمعی از اصحاب رسانه سوریه ضمن تشریح فعالیتهای شبکه العالم در خصوص حوادث این کشور اظهار داشت: رسانه‌های سوریه همگام با رسانه‌های مقاومت در برملاکردن  توطئه‌های خارجی  واقدامات تروریستی علیه کشور خود نقش موثری ایفا کرده اند.
وی با بیان اینکه سوریه علاوه بر مقابله با گروه‌های مسلح افراطی با هجوم همه جانبه رسانه‌های منطقه‌ای و بین المللی ضد مقاومت مواجه است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و خبرگزاری‌های بین المللی از جمله "رویترز" و "ای پی تی ان" به دلیل ماهیت منفعت طلبانه خود در منطقه  حوداث سوریه را  به صورت هدفمند، برنامه ریزی شده و در جهت منافع گروه‌های مخالف این کشور پوشش می‌دهند. اما تلاشهای بی وقفه  شبکه‌های العالم و رسانه‌های همسو در افشای ماهیت رسانه‌های ضد مقاومت و انعکاس واقعی  تحولات میدانی، جبهه تروریست هارا در آستانه سقوط قرار داده است.
سادات افزود: با گذشت قریب به سه سال از حوادث سوریه از یک سو جبهه رسانه‌ای استکبار و از سوی دیگر علمای وهابیت با فراخوان تروریست‌ها از سراسر جهان و حمایت همه جانبه دولت‌های غربی - عربی از آنها  نتوانستند اراده خود را بر دولت و ملت سوریه تحمیل کنند.
مدیر شبکه العالم با اشاره به دروغ پردازی  شبکه‌های ارتجاعی عرب در حوادث سوریه تاکید کرد: این شبکه ها به دلیل انتشار اخبار غیر واقعی محبوبیت خود را در سوریه از دست داده‌اند اما در مقابل شبکه های العالم، المنار، المیادین و الدنیا به دلیل انعکاس حقایق در سوریه و روسیا الیوم به دلیل نگاه غیر مغرضانه و بی طرفانه جایگاه مهمی در افکار عمومی این کشور کسب کرده اند. به همین دلیل غربیها و کشورهای همسوی آنها، رسانه های مقاومت را مورد مجازات و تحریم قرار داده‌اند  که در این راستا  شبکه العالم بارها در چند نوبت از ماهواره ها حذف شد. اما با تلاش های صورت گرفته کماکان شبکه العالم ازماهواره های روسیam22 ، یوتل ست 8 در مدار نایل ست برای مخاطبان قابل دسترسی می باشد.
گفتنی است که مخاطبان شبکه العالم هم اکنون برنامه‌های این شبکه را با نام  " انباء العالم الان wnn " از ماهواره های مذکور دنبال می کنند.
در ادامه این دیدار سادات به پرسش های  خبرنگاران سوریه در باره مذاکره ایران و آمریکا، نگرانی کشور های عربی از دیپلماسی جدید ایران، آینده حکومت عربستان، وضعیت جنبش حماس و حمایت ایران از سوریه پاسخ داد.
در پایان اصحاب رسانه سوریه از نقش بی بدیل شبکه العالم در انعکاس حوادث سوریه  تقدیر و تشکر کردند.

پربیننده ترین خبرها