تظاهرات محدود هواداران مرسی در مصر

تظاهرات محدود هواداران مرسی در مصر
جمعه 26 مهر 1392 - 18:59

صدها نفر از هواداران محمد مرسی رییس جمهور برکنارشده مصر پس از اقامه نماز جمعه به دعوت ائتلاف موسوم به "حمایت از مشروعیت" در نقاط مختلف این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هواداران اخوان المسلمین در این تظاهرات بر خواسته خود مبنی بر بازگرداندن محمد مرسی و دولت وی تاکید کردند.

حامیان مرسی در قاهره و الجیزه علیه نیروهای مسلح، وزارت کشور و شخص ژنرال عبدالفتاح السیسی فرمانده کل نیروهای مسلح مصر شعار دادند. از سوی دیگر نیروهای امنیتی با حضور گسترده در مناطق متشنج، همچنان میدان های النهضه و رابعه العدویه را بسته نگه داشتند و از ورود معترضان به مناطق منتهی به این میادین جلوگیری کردند.

پس از دعوت ائتلاف حمایت از مشروعیت، نیروهای امنیتی برای جلوگیری از متشنج شدن مجدد اوضاع تدابیر شدید امنیتی را در دستور کار قرار دادند و در اکثر میدان های محل تجمع مخالفان مستقر شدند.

با این حال در قاهره، مناطق حلوان و عین الشمس، همچنین اسکندریه و اسوان شاهد حضور معترضان بود.

هواداران مرسی از روز سوم ماه جولای تاکنون در اعتراض به خلع مرسی از قدرت به اعتراضات خود ادامه می دهند؛ این اعتراضات اگرچه با سرکوب و خونریزی های فراوانی همراه بوده است، اما با گذشت زمان از حجم و مشارکت هواداران مرسی در تظاهرات کاسته شده است.

پس از برکناری مرسی بیشتر سران و اعضای گروه اخوان المسلمین بازداشت شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها