گزارش العالم درباره ماجرای زائران لبنانی‌های در سوریه

گزارش العالم درباره ماجرای زائران لبنانی‌های در سوریه
جمعه 26 مهر 1392 - 20:50

مدیر دفتر شبکه العالم در دمشق تأکید کرد، تلاشهای لبنان برای آزاد کردن زائران ربوده شده لبنانی در سوریه در حال نتیجه دادن است.

"حسین مرتضی" روز جمعه با اشاره به سفرهای سرتیپ "عباس ابراهیم" مدیر کل اداره امنیت لبنان گفت، عباس ابراهیم در سفری به ترکیه با مسئولان دستگاه امنیت ترکیه دیدار کرد؛ وی پس از آن به لبنان بازگشت و روز بعد به دمشق رفت و با برخی مسئولان امنیتی سوری دیدار و گفت و گو کرد.
وی افزود: گروه‌های مسلح درخواستهایی را مطرح کرده اند که از جمله آنها آزادی برخی دستگیرشدگان در سوریه است؛ البته سوریه به نشانه حسن نیت و برای حل شدن این موضوع با آزادی برخی از این دستگیر شدگان موافقت کرد.
حسین مرتضی خاطرنشان کرد: "میشل سلیمان" رئیس جمهور لبنان نیز با امیر قطر تماس گرفت، که در این گفت و گوی تلفنی امیر قطر وعده داد که این موضوع حل خواهد شد. به صورتیکه اکنون صحبت از آن است که احتمالا طی چند ساعت و یا روز آینده این زائران لبنانی آزاد شوند. همچنین خلبانان ترکیه ای که چند ماه قبل در لبنان ربوده شدند، احتمالا آزاد شوند.
مدیر دفتر شبکه العالم در دمشق اظهار داشت: البته مسأله ای که در خصوص آن صحبتی به میان نیامده، موضوع دو کشیشی است که گروه‌های مسلح چند ماه قبل آنها را در حلب و نزدیک مرزهای ترکیه ربودند.
وی افزود: خبرها حاکی است که قطر با گروه های مسلح و ترکیه در تماس است، که این امر نشان می دهد پرونده زائران ربوده شده لبنانی فقط در انحصار گروه های مسلح نیست ، و چند کشور منطقه‌ای نیز در این ماجرا سهیم هستند.
حسین مرتضی تأکید کرد: طبق اطلاعات به دست آمده، زائران ربوده شده لبنانی در خاک سوریه نیستند، بلکه آنها اکنون در ترکیه هستند و هنگامی که تحرکات مشخصی صورت می گیرد، آنان را به مناطق مرزی منتقل می کنند؛ دستگاه اطلاعات ترکیه و قطر نیز بر این موضوع نظارت دارند. از اینجا می توان فهمید که چرا امیر قطر به رئیس جمهور لبنان به صورت شفاهی می گوید که می تواند این موضوع را تمام شده بداند.

پربیننده ترین خبرها