هنیه: حماس دچار بحران نشده است

هنیه: حماس دچار بحران نشده است
شنبه 27 مهر 1392 - 13:07

نخست وزیر دولت فلسطین در غزه تأکید کرد، خبرها درباره بحران حماس و اختلافات داخلی در این جنبش دروغ است.

به گزارش پایگاه خبری العالم "اسماعیل هنیه" امروز (شنبه) در سخنانی با حضور شماری از مسئولان، شخصیت ها و سران گروههای فلسطینی تأکید کرد: خبرها در باره بحران حماس و اختلافات داخلی این جنبش دروغ و توهم است، و جنبش حماس در خصوص مواضع خود درباره مسائل مختلف یکپارچه و متحد است.

هنیه در سخنرانی در سالگرد آزادی اسرای فلسطینی، از عملیات مبادله اسرای فلسطینی با نظامی اسیر رژیم صهیونیستی به عنوان یک حماسه قهرمانانه توسط فلسطینی ها یاد کرد و گفت: مقاومت و در صدر آنها گردانهای عز الدین قسام، در این عملیات، یک پیروزی تاریخی را رقم زدند.
وی گفت: این مبادله کلیه خطوط قرمز رژیم صهیونیستی را زیرپا گذاشت، و صهیونیست ها از آن به عنوان دردناک ترین ضربه به خود یاد کردند.
وی در ادامه با تقدیر از نقش مصر به عنوان میانجی در تبادل اسرای فلسطینی اظهار داشت: ما بار دیگر بر موضع خودمان به عنوان ملت فلسطین در تقدیر از کشور دوست و برادر مصر و حفظ منافع، امنیت و ثبات آن تأکید می کنیم.

حماس در امور داخلی مصر دخالت نمی کند

نخست وزیر فلسطین از دولت مصر خواست با بازگشایی گذرگاه رفح، به غزه برای بی نیاز شدن از تونل ها کمک کند.
هنیه همچنین با رد هر گونه دخالت در امور داخلی مصر، خاطرنشان کرد: انتظار می رود مسئولان مصری زمینه ورود و خروج کالا و افراد از گذرگاه رفح را فراهم کنند.
هنیه تأکید کرد: مقاومت و در رأس آنها "گردان های قسام" با آزادی اسرای فلسطینی، یک پیروزی تاریخی را رقم زدند.
نخست وزیر فلسطین در ادامه با تأکید بر اینکه حماس پس از ربع قرن مبارزه، همچنان بر عهد و پیمان خود در مبارزه با رژیم صهیونیستی اصرار دارد گفت: ملت فلسطین گزینه مقاومت را هرگز کنار نخواهند گذاشت.

فلسطینی ها از مقاومت دست نمی کشند

هنیه تأکید کرد: ملت فلسطین هرگز از مقاومت دست نخواهد کشید و ملت فلسطین که از صد سال پیش تاکنون در مقابل دشمن مقاومت کرده است، به ایستادگی ادامه خواهد داد.
هنیه همچنین با اشاره به وضعیت بیت المقدس، گفت: قدس از یهودی سازی، اخراج ساکنان و تغییر ترکیب جمعیتی رنج می برد و اشغالگران با هدف مقدمه سازی برای تخریب مسجد الاقصی اقدام به تقسیم آن از نظر مکانی و زمانی با فلسطینی ها کرده اند.
وی تأکید کرد: با وجود طرح صهیونیست ها برای اشغال کامل بیت المقدس و تغییر هویت آن، هرگز ذره ای از هویت اسلامی این شهر مقدس کوتاه نخواهیم آمد.

دعوت برای انتفاضه
نخست وزیر فلسطین با محکوم کردن تعقیب فعالان مقاومت در کرانه باختری به بهانه های امنیتی گفت: ما خواستار انتفاضه مجدد فلسطینی ها در این منطقه هستیم.
اسماعیل هنیه همچنین از ملت های مسلمان خواست برای دفاع از مسجد الاقصی اقدام کنند.

پربیننده ترین خبرها