به مناسبت عید قربان صورت گرفت

حضور سر زده مشعل در سفارت فلسطین در دوحه

حضور سر زده مشعل در سفارت فلسطین در دوحه
چهارشنبه 24 مهر 1392 - 23:03

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در اقدامی بی سابقه، در مراسم جشن بسیار ساده فلسطینی های آواره در سفارت فلسطین در قطر حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مشعل، یک روز پس از تبریک عید قربان به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در تماسی تلفنی و در حالی که هنوز تاریخی برای سفر آینده خود به تهران مشخص نکرده است، در اقدامی بی سابقه به بازدید از جشن ساده ای پرداخت که در سفارت تشکیلات خودگردان در قطر برگزار شده بود.

در این مراسم، علاوه بر مشعل، شماری از اسیران آزاد شده در چارچوب قرارداد مبادله اسیران که به قطر تبعید شده اند، نیز شرکت داشتند.

خالد مشعل، پس از شدت یافتن درگیری ها در سوریه به همراه شماری از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس، به دوحه قطر نقل مکان کرد، چرا که وی و جنبش متبوعش به حمایت از تروریست های مسلح در سوریه پرداخته بودند.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین(وفا) "منیر غنام" سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین، از مشعل استقبال کرد و تبریک و درود محمود عباس به مناسبت عید قربان را به او ابلاغ و تاکید کرد که محمود عباس از اقلیت فلسطینی ساکن قطر به سبب احساس ملی گرایی و پایبندی به مساله ملت و سرزمین فلسطین تجلیل می کند.

این نخستین بار است که یکی از رهبران برجسته حماس، در جشنی که سفارتخانه یا نهاد دیگری وابسته به جنبش فتح برگزار می کند، شرکت می کند.

جنبش های حماس و فتح هنوز نتوانسته اند به آشتی ملی دست یابند و دولت وحدت ملی تشکیل دهند و تلاش های پیشین آن ها نظیر توافقنامه قاهره و اعلامیه دوحه، به در بسته خورده اند.

در این میان، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، تعیین تاریخ مشخص برای سفر مشعل به تهران را تکذیب کرد. برخی از افراد آگاه پیش از این گفته بودند که مشعل قرار است هفته آخر ماه اکتبر به تهران سفر کند.

وی در پیامی کوتاه بر روی صفحه فیس بوک خود نوشت: هیچ اقدامات یا تاریخی برای سفر مشعل به تهران در نظر گرفته نشده است و اخبار منتشر شده درباره سفر قریب الوقوع ایشان به تهران صحت ندارد.

خالد مشعل پس از جدا شدن از محور مقاومت و پیوستن به محور اخوانی ترکیه، مصر و قطر به حمایت از شورشیان و تروریست های مسلح در سوریه پرداخت و با پرچم این تروریست ها در غزه دور افتخار زد که این مساله انتقادات شدید تهران را در پی داشت اما در مقابل، مقامات ایرانی همچنان به حمایت خود از گروه های مقاومت در باریکه غزه ادامه دادند و توجهی چندانی به موضع گیری های ساده لوحانه و نه چندان خردمندانه مشعل و برخی از سیاسیون حماسی نکردند چرا که آنها بر این باور بودند به زودی اوضاع به روال سابق بازخواهد گشت و مشعل و دیگر سران این جنبش ناچار خواهند شد برای ارائه پاره ای توضیحات راهی تهران شوند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها